VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní inženýr: S dopravními stavbami nic nezmůže ani premiér

Praha - Dopravní inženýr Jiří Landa se silniční dopravou zabývá padesát let. Dopravní situace v Praze se podle něj nemůže zlepšit bez dokončení základní silniční infrastruktury.

4.11.2016
SDÍLEJ:

Oprava silnice. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Dimír Šťastný

Je současná situace v Praze krátkodobý, nebo dlouhodobý problém?

Za prvé je to systémový problém, který se stále zhoršuje, a za druhé k tomu samozřejmě přispívají krátkodobé výluky. Zrovna dnes ráno jsem popojížděl sedm set metrů asi půl hodiny na křižovatce Vypich, která je dlouhodobě ucpaná a navíc se tam teď frézuje vozovka.

Čím to je, že se doprava v Praze zhoršuje?

Vedení Prahy si řeklo, že silniční dopravu nepotřebují, že mimopražští tu nemají co dělat, že lidi budou jezdit na kolech, a základní prvky komunikačního systému dlouhodobě stojí. Téměř veškerá příprava dopravních staveb, které se plánují desítky let, v současnosti stagnuje. A řeší se veřejná prostranství.

Jde doprava nějak řešit bez dostavby okruhů?

Dokud se nepostaví městský okruh, vnější okruh a radiály, tak se situace bude stále zhoršovat. Pokud vím, tak se v současnosti razí průzkumná štola na Radlickou radiálu, Břevnovskou poslali k ledu a jenom se vymýšlí, kde co zúžit. To je problém nejenom pro individuální dopravu, ale i pro sanitky, zásobovací auta a podobně. Bez aut to prostě nejde.

Čím to je, že se příprava staveb nehýbe?

Za prvé musí být politická vůle a za druhé musí být legislativní prostředí. To je nyní paralyzované dvěma fenomény. Předně se stala modla z hodnocení vlivu na životní prostředí. Druhá věc je, že každý chce jezdit, ale nikdo nechce, aby byla doprava na jeho dvorečku. A úplně nejhorší jsou občanská sdružení, která nejsou stavbou vůbec dotčena, ale prostě stát nebo Prahu vydírají. Premiér nebo ministr se můžou třicetkrát holedbat, že dopravní infrastruktura je jejich priorita, ale ve výsledku nic nezmůžou.

Dlouhodobě se zabýváte silniční bezpečnostní. Jak je na tom Praha?

Řekl bych, že čím je doprava zacpanější, tím je bezpečnější. Když auta stojí, tak těžko někomu vážně ublíží. Jako největší problém v Praze vidím nepřiměřenou rychlost řidičů v nočních hodinách, často pod vlivem alkoholu. Obecně bych se v Praze zaměřil hlavně na bezpečnost chodců, zejména dětí a starších lidí. Je potřeba také důsledně měřit výrazné a bezohledné překračování rychlosti.

Čtěte také: Řidiči v metropoli začínají ztrácet trpělivost: doprava už týdny stojí

Autor: Petr Schreib

4.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zástupci TOP 09 sledují výsledky sněmovních voleb. 21.10.2017
25

Schwarzenberg: Lidé očividně raději slyší sliby než pevní postoje

Ilustrační foto.
18

Přibývá krádeží drahých kol na objednávku, potvrdily pojišťovny

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Obyvatelé hlavního města v minulosti hlasovali výrazně „pravicověji“ než lidé z ostatních regionů. Očekává se to i tentokrát, jak potvrdila také naše předvolební sonda. Praha je tradiční baštou pravice a liberálně orientovaných stran. Minulé parlamentní volby v roce 2013 opanovala v hlavním městě TOP 09. Hlasovalo pro ni přes 23 procent voličů, zatímco na celostátní úrovni jen 12, což stačilo na republikové čtvrté místo.

AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Letošní volby do Sněmovny nejsou zásadní ani zlomové, to je jen reklamní kampaň, řekl dnes prezident Miloš Zeman novinářům po odevzdání hlasu v základní škole v pražských Stodůlkách. Zopakoval, že sestavením vlády pověří vítěze voleb. Svůj hlas dal zřejmě Straně práv občanů (SPO), kterou před lety zakládal a která dřív nesla jeho jméno ve svém názvu. Zemana do volební místnosti doprovodila jeho manželka Ivana.

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení