Ten se bude za pomoci elektronických informačních tabulí a čidel zabudovaných ve vozovce podílet na řízení provozu v ulicích. Zárodky informačního systému v Praze už fungují, ale do tří let dojde k jeho velkému rozšíření. Hlavně v okolí dopravně vytíženého Barrandovského mostu mohou řidiči už nyní vedle krajnice vidět elektronické tabule, na nichž se objevují informace o nehodách, kolonách a také o možnostech, jak se problémovým úsekům vyhnout.

„Do tří let se ve městě objeví dalších šedesát podobných tabulí,“ vysvětlil Tomáš Mrázek z Technické správy komunikací. Zobrazování údajů bude mít na starosti dispečink v blízkosti I. P. Pavlova v Praze 2, který sbírá údaje z desítek kamer monitorujících provoz. Dispečerům na tomto pracovišti poslouží také údaje ze stovky čidel, kteréáměsto zabuduje do vozovek a která budou počítat projetá auta. Na základě těchto informací dokáže dispečer omezovat provoz, dočasnou maximální rychlost nebo třeba uvolňovat průjezd pro hasiče, policisty a záchranáře. Dalších 28 meterologických čidel bude měřit teplotu vozovky a vzduchu, podobně jak je tomu na dálnicích. Tyto údaje budou též zobrazovány řidičům na informačních tabulích.

Celý rozvoj systému řízení a regulace pražské dopravy vyjde na 1,3 miliardy korun a magistrát chce většinu prostředků získat z EU. „Šanci vidíme reálně, město by mohlo dostat více než jednu miliardu korun,“ řekl Deníku Ondřej Syrůček ze společnosti EuroManagers, která žádost připravuje. Peníze by mohly být Praze přiklepnuty do konce letošního roku. Celý systém by pak byl hotov do roku 2010.