VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Někde nejsou tramvajové koleje vítány

PRAHA - Ačkoli mělo podle plánů magistrátu přibýt v Praze mnoho tramvajových tratí, některé z nich nakonec nevzniknou, protože o ně místní samosprávy nemají zájem. Lidem často vadí hluk z tramvajových tratí.

4.7.2007
SDÍLEJ:

Tramvaj je sice ekologický dopravní prostředek, ovšem pro některé obyvatele hlučný.Foto: Ivan Babej

Autobusy jsou sice méně ekologické, ale tišší. Některé projekty provází dlouhodobá diskuse, která záměry pravděpodobně značně změní nebo zcela zavrhne. Jedna z nerealizovaných tramvajových tratí je na severu Prahy, měla vést od metra Kobylisy do Bohnic a Čimic. Je sice v územním plánu, a proto je pro ni zachován v Čimické ulici středový pás. Praha 8 původně navrhovala jako návaznou dopravu k metru do Kobylis právě tramvajovou dopravu, magistrát ale nakonec rozhodl o autobusech.

Do diskusí zasáhly také dvě petice, jedna pro autobusy, druhá pro tramvaje. Byly zpracovány varianty vedení tratě a její výstavba v budoucnu je stále reálná. Dnes si však městská část uvědomuje výhody autobusů. „Jsou tišší a zajíždějí na různá místa, tramvaj by měla jen jednu cestu,“ sdělila Helena Šmídová z radnice Prahy 8.

Doprava do Suchdola zatím nedořešena

Zatím nejasný osud má trať do Suchdola, do kterého denně cestují přeplněnými autobusy tisíce vysokoškoláků. „Existují tři varianty, ale všechny jsou velmi technicky i finančně náročné, navíc místní samospráva má připomínky,“ vysvětlil radní pro dopravu Radovan Šteiner. Podle Petra Hejla ze suchdolské radnice je myšlenka tramvaje dobrá, ale musí se předem vyřešit všechny pravděpodobné komplikace. „Přesunula by totiž projíždějící auta blíž k bytové zástavbě, navíc hrozí, že by nám kvůli ní zrušili některé autobusové linky, které nyní dobře obsluhují celý Suchdol,“ sdělil Hejl.

Parkování možná nahradí koleje

Praha také už dlouho uvažuje o postavení tramvajové trati z nádraží Hostivař do Petrovic, ale místní jsou podle Šteinera proti a preferují odbočku metra ze stanice Strašnická, i za cenu toho, že na tuto variantu si musí počkat mnohem déle. „Stále však vedeme odbornou diskusi nad oběma variantami,“ sdělil Jan Charvát z úřadu Prahy 10. Zatím ve hvězdách je i návrat tramvají na Budějovickou, o kterém se vede diskuse už mnoho let. Během připravované rekonstrukce Budějovické ulice nahradí hlučnou dlažbu asfaltový povrch, bude však ponechán široký středový pás. V minulosti po něm jezdily tramvaje, dnes slouží pro parkování rezidentů.

Úvahám o návratu kolejí se nebrání představitelé města ani čtvrté městské části. „Zatím jsou však podrobné úvahy předčasné. Nejdříve si musíme počkat, co s požadavky na dopravu udělá rozvoj pankrácké pláně a plánovaná trasa metra D,“ vysvětlil radní Prahy 4 Oldřich Pražák. Spíše vizionářské jsou tratě mezi Motolem a Vypichem a Řepy a Bílou horou.

Hlavně je nutné snížit hluk

Praha - Na území Prahy 4 by se v budoucnu mohly objevit další kilometry tramvajových tratí. Někde možná dojde k prodloužení těch stávajících. Uvažuje se ale rovněž o stavbě zcela nových tratí. Podle radního pro dopravu čtvrté městské části Oldřicha Pražáka je však nutné snížit hlukové zatížení.

Podporujete úvahy o prodloužení tratě ze Spořilova na Chodov a Šeberov?

„Jistě by trať pomohla lidem v oblastech, kudy povede. Sníží dopravní zatížení auty, ale je nutné vést diskusi s občany a hlavně snížit hluk, který s sebou nové tratě přinášejí.“

A co trať po zvažovaném mostě z Dvorců na Zlíchov?

„Určitě by také velmi pomohla obyvatelům naší městské části, ale nejen jim. Ideálně by se totiž veřejnou dopravou propojily na oba vltavské břehy. Je to však zatím předčasné.“

Proč?

„Podle studiímámost a tedy i tramvajová trať smysl až ve chvíli, kdy dojde k dokončení městského okruhu, což bude až po roce 2010.“

Dříve se vedly diskuse o spojení z Dvorců na Budějovickou. Proč už tyto úvahy ustaly?

„Je to typický příklad, kdy si lidé nepřejí trať z důvodu nárůstu hlukového zatížení. Proto jsme ji přestali prosazovat, protože nikdy nepůjdeme proti odporu občanů, který byl zde dost silný.“

4.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Zdravotnictví - Sanitář, pracovník v přímé péči 21 000 Kč

Nemocnice následné péče Praha 6 hledá sanitáře/ku nebo pracovníka v přímé péči.

Cestovní ruch a hotelnictví - Cestovní ruch a hotelnictví Recepční v hotelu 16 400 Kč

Recepční v hotelích a dalších ubytovacích zařízeních. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 16400 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Kontakt emailem., , Potřebujeme pracovníka na recepci, Ruský, český a anglický jazyk - aktivně, Fancouzský - pasivně. Pracoviště: Shato tour s.r.o., Na dolnici, č.p. 182, 155 00 Praha 515. Informace: Vladimir Mezin, +420 773 299 041.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 23 000 Kč

Skladníci, obsluha manipulačních vozíků Skladník, řidič VZV. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 23000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: MÍSTO VÝKONU PRÁCE: Dopraváků č.p. 813/5, Dolní Chabry, 184 00 Praha 84, PRVNÍ KONTAKT telefonicky 573 501 743 nebo e-mailem 573 501 743 nebo lze sjednat osobní kontakt na adr.: Dopraváků č.p. 813/5, Dolní Chabry, 184 00 Praha 84, kont. osoba Tománková Naděžda Bc., , UPŘESŇUJÍCÍ INFORMACE A POŽADAVKY: Náplň práce: příjem a výdej zboží dle dodacího listu, manipulace se zbožím pomocí VZV, komunikace se zákazníkem, vychystávání zboží zákazníkovi, nakládání zboží na auta - jedná a těžší fyzickou práci, jako tahání plechů, svitků, je nutná odpovídající fyzická zdatnost, Požadujeme: vyučení, zdravotní stav odpovídající výkonu práce, loajalitu, znalost střešního materiálu je výhodou , VZV výhodou, pokud nevlastníte, zajistíme na naše náklady, stejně tak i opakovaná roční školení. Nástup možný ihned, ZAMĚSTNANECKÉ VÝHODY: Věrnostní odměny, zaměstnanecké slevy. Pracoviště: Salvator střechy s.r.o. - 01, Dopraváků, č.p. 813, 184 00 Praha 84. Informace: Naděžda Tománková, +420 573 501 743.

Ochrana a ostraha - Ostraha 20 000 Kč

Do společnosti Auto Jarov hledáme nové kolegy/kolegyně na pozici strážného. Náplní práce je především pochůzková činnost a hlídání parkoviště. Směny jsou 12hodinové - denní a noční.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Motolská nemocnice uzavřela urgentní příjem kvůli spalničkám

Šídlatka velká z pražské Stromovky

Vyfoťte pražskou přírodu a ukažte ji světu. Začíná projekt City Nature Challenge

Očkujte se proti encefalitidě i meningitidě, radí lékaři

Nemocných klíšťovou encefalitidou přibývá v Praze nejvíc z českých krajů. Češi podle lékařů stále podceňují očkování jako nejlepší prevenci. 

Potyčka v Zemanově štábu byla přestupkem, vyhodnotila policie

Potyčku, která se v lednu tohoto roku odehrála v pražském Top Hotelu po prezidentských volbách, vyhodnotila policie jako přestupek proti občanskému soužití. Věc bude řešit správní úřad v Praze 4. Výjimkou je počínání podnikatele Karla Slezáka, který v únoru zemřel a policie jeho případ odložila. V pondělí o tom informovala média policejní mluvčí Andrea Zoulová.

Debakl Komety, bitva u Veveří a mladí virtuosové z Trutnova: videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 14. až 15. dubna 2018.

Veverčata, zajíčci i myšice. Záchrannou stanici čeká s příchodem jara plno práce

Pražané jsou nadšení. Přišlo jaro. Pro Záchrannou stanici hl. m. Prahy pro volně žijících živočichů to ale znamená pěkný „záhul“. S teplem začíná i sezóna mláďat. V tomto týdnu se v záchranné stanici zotavuje dokonce 53 mláďat nejrůznějších zvířat. Prozatímní domov tu tak mají veverčátka, malé hrdličky a přes 20 zajíčků.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT