Na problémy občanů zareagovala v sobotu facebooková stránka Libeňský mourek. Magistrát totiž oznámil, že městská firma Pražská vodohospodářská společnost koncem dubna kvůli nutné rekonstrukci kanalizace uzavře v úseku Na dědince – Na stráži ulici Vosmíkových, která dle příspěvku „aktuálně supluje roli dopravní tepny (Libeňská spojka je stejně jako Městský okruh v nedohlednu)“. 

„A aby to mělo trochu 'šťávu', během roku bude znovu uzavřena také Prosecká,“ upozornil Libeňský mourek na další etapu rekonstrukce kanalizace na jiném místě. „Do listopadu tohoto roku by měla být akce ukončena včetně provedení úplné opravy povrchu komunikace,“ informoval magistrát o plánu těchto prací.

Libeňský mourek ironicky dodává, že obyvatelé Horní Libně se nemají čeho obávat, protože obytná zóna v ulicích Na Sypkém, Františka Kadlece a Na Stráži, kudy má vést objížďka z Vosmíkových, se stane „oázou klidu“ jako v Egyptě, kde uvázla obří loď.

Koaliční zastupitel Martin Jedlička (TOP 09), který má dopravu v městské části ve své gesci, řekl Pražskému deníku, že libeňská radnice řešila podobný problém už v roce 2019, kdy vedení metropole i na základě apelu z Prahy 8 stavební akci nepovolilo právě kvůli objízdným trasám. Tehdy se uvažovalo, že automobilová doprava bude vedena ulicemi Na Sypkém, V Zahradách a Pod Čertovou skalou.

Praha 8 se bojí kolon tranzitu

„Nesouhlasíme s objízdnou trasou ulicemi Na Sypkém, Františka Kadlece, Na Stráži při uzavírce ulice Vosmíkových. Komise navrhuje vést objízdnou trasu ulicí Zenklova,“ usnesla se dopravní komise městské části na pondělní schůzi.

„Problém je, že ulice Vosmíkových a Prosecká jsou nedaleko od sebe a jedna je objízdnou trasou pro druhou, takže zavřít obě najednou je problém z hlediska objízdných tras. Prosecká má být zavřená úplně, Vosmíkových má mít objízdnou trasu v čistě obytných ulicích, kde se společně s místními obyvateli obáváme, že jim bude pod okny jezdit kolona tranzitu,“ dodal Jedlička pro Pražský deník.

Podle informací redakce však může být komplikací stanovisko dopravního podniku, neboť část objížďky by vedla po tramvajových kolejích. Primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) v diskuzi na sociálních sítích s místními uvedl, že rekonstrukci kanalizace nemá v gesci: „Projednávání uzavírky je čistě na státní správě.“ Na žádost o oficiální stanovisko k problému dosud neodpověděl.

Magistrátní koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil (TOP 09, STAN, KDU-ČSL) přitom po četných excesech s dopravními uzavírkami za vlády primátorky Adriany Krnáčové (ANO) a radního pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) slibovala, že bude jednotlivé práce lépe koordinovat. Některé městské části (zejména pod vedením ODS) si však stěžují, že se situace nezlepšila. Libeňský „Suezský průplav“ budiž důkazem.