Jak ovlivní spuštění Blanky pražskou dopravu?

To uvidíme. Musíme si uvědomit, že aut v Praze ze dne na den sto tisíc nepřibude. To znamená, že když řidiči, kteří jedou tranzitně, skutečně začnou využívat tunelový komplex Blanka a místo, aby jeli severojižní magistrálou, pojedou přes Barrandovský most, Mrázovku, Strahovský tunel, Brusnici, Dejvický tunel a Bubeneč až do Holešovic, tak si myslím, že to velmi výrazně pomůže. Pokud se objeví komplikace, tak je samozřejmě budeme řešit. Myslím si, že nejdůležitější je komplex používat, postupně vyhodnocovat a případně některé věci měnit.

Jak to vypadá s městským okruhem?

V tuto chvíli je připraven tisk na radu města, který byl zatím přerušen, protože ho ještě chce projednávat zejména Trojkoalice mezi sebou. Tisk jasně říká, že chceme pokračovat v přípravě dokumentace na pokračování okruhu v úseku mezi Pelc-Tyrolkou a Balabenkou a už se tam přímo říká, že má odbor strategického investora magistrátu vysoutěžit pokračování přípravy dokumentace dalšího stádia stavby městského okruhu. Už dnes jsem chtěl oznámit, že budeme pokračovat, ale nemohl jsem, protože to kolegové už měsíc mezi sebou projednávají. Doufám, že Trojkoalice, která stále váhá, najde odvahu a uvědomí si, že jsou různé projekty, které jsou z jejich pohledu problematické, ale zrovna okruh by se dokončit měl.

Přispěje na dokončení okruhu stát?

Já pevně doufám, že ano. Když si vezmete stavbu tunelu Blanka, tak jsme z ní zaplatili šest miliard na DPH, nemluvě o metru A. Takže kdyby nám stát těch šest miliard dal zase zpátky, tak to výrazně pomůže. Byla by to dostačující a vítaná pomoc, o které se budeme s ministerstvem dopravy bavit. Budu jednat s panem náměstkem Čočkem (státní tajemník ministerstva dopravy, pozn. red.) ohledně peněz z operačního programu doprava. Z toho by měly jít peníze na metro D, ale hledáme i další možnosti čerpání. Musím říct, že ministerstvo je v těchto měsících vůči Praze neuvěřitelně vstřícné. Nemůžou nám slibovat peníze, ale jednání jsou velmi konstruktivní, rychlá a vstřícná.

Chystá Praha nějaká opatření k omezení tranzitní dopravy v centru?

Je otázka, co je tranzit v centru. Když se mluví o zavření Starého města a Malé strany, tak pro mě je těžko představitelné, že někdo jede z Chodova a jede po magistrále, uhne a sjede dolů k řece, kde se trápí po semaforech a kolem Právnické fakulty, až se dotrápí na Palmovku a tam zase neví co se sebou, když má jiné varianty. Myslím si, že tranzitu v centru města už mnoho není. Je potřeba se spíše bavit s městskými částmi a jejich občany, co oni sami chtějí. Myslím si, že hraběcí rady ze strany Prahy i občanských sdružení už zazněly. Já teď chci požádat pana starostu Prahy 1, aby mě přizvali na nejbližší radu městské části.

Čtěte také: Blanka je otevřena! Jako úplně první tunelem projel starý fiat