„Ukázalo se, že na řade míst jako jsou centrum Prahy nebo Letná a Praha 7 zprovoznění Blanky dopravě ulevilo. Na některých, pravda, způsobila potíže, například v Praze 6, ty se ale snažíme řešit," řekl Dolínek.

Dokončení obou okruhů a Radlické radiály 

Blanka podle Dolínka trpí tím, že není dokončen vnitřní ani vnější silniční okruh Prahy. „Blanka je sirotek, to se nám v průběhu roku také ukázalo, a projevuje se to v momentě, kdy je uzavřen a řidiči musí jezdit po povrchu. Je třeba dokončit oba okruhy a další návazné stavby, blízko jsme například začátku výstavby Radlické radiály," řekl.

Právě kvůli uzavírkám tunelu, avšak nejen jim, město nyní chystá seznam tzv. návazných opatření, kterými upraví dopravní režim na povrchu. Úpravy chce vedení metropole představit v následujících dnech. „V řešení je například změna režimu některých semaforů, a to i pro případ uzavírek Blanky," řekl Dolínek.

Jedna malá drobnost 

Technologicky je prý Blanka v pořádku. „Roční provoz ukázal, že až na jednu drobnost funguje technologicky dobře a chybovost a poruchovost jsou v podstatě nulové," řekl Dolínek. Potíž nastala v Blance v průběhu roku zatím pouze letos v březnu, kdy provoz zastavila chyba jednoho z čidel.

Naopak rozporuplně vnímají Blanku radnice dotčených městských částí. Zatímco Praha 1, 5 a 7 si zprovoznění tunelu pochvalují, Praha 6 Blanku označuje za „prokletí" – zhoršila totiž dopravní situaci například na Prašném mostě a Vítězném náměstí, kde výrazně přibylo aut. Praha 8 zase požaduje zahloubit do tunelu ulici V Holešovičkách, kterou auta jezdí z a do tunelu.

Tunelový komplex Blanka měří asi šest kilometrů a tvoří jej tři tunely, a to Bubenečský, Dejvický a Brusnický. Denně jimi jako celkem projede na 78 tisíc automobilů denně. Nejvytíženější je Dejvický tunel. Blanka vede z křižovatky Malovanka na Pelc-Tyrolku.

Čtěte také: Pražské radnice jsou v názoru na tunel Blanka nejednotné