„Závěry z měření potvrdily naše předpoklady, tedy že semafor pomohl snížit kapacitu magistrály, aniž by zkomplikoval její průjezdnost. Znamená to, že po otevření tunelového komplexu Blanka bude možné na magistrálu umístit například více přechodů pro chodce a tím zvýšit komfort pro pěší," uvedl dnes náměstek primátora Josef Nosek (ODS), který předložil výsledky průzkumu radě. Zkušební provoz provedla Technická správa komunikací hlavního města.
Čtěte také: Stovky kamionů „převálcují" Malešice, obávají se místní
Zkouška semaforu za Nuselským mostem v napojení na Legerovu ulici se uskutečnila od 5. do 30. srpna vždy od pátku do neděle mezi 6:30 a 20:00. Semafor měl zajistit, aby vozidla jedoucí do centra omezila dobu stání v Legerově ulici. Zelené signály na světelné závoře byly synchronizovány s následujícím světelným signalizačním zařízením na křižovatce Legerovy a Rumunské.
Období letních prázdnin bylo pro vyzkoušení provizorní signalizace vybráno záměrně, protože provoz v Praze tehdy bývá nižší v průměru o deset procent. Tento pokles měl napodobit provoz, který nastane po otevření tunelu Blanka.
Nová signalizace se prý ani nijak zásadně neprojevila na možných objízdných trasách, tedy na Rašínově nábřeží, Bělehradské nebo Bělocerkevské ulici. „Změny byly statisticky nevýznamné a spíše vyplývaly z běžného kolísání provozu," dodal náměstek.
Původně měla být instalována ještě druhá světelná závora na ulici 5. května pro směr do centra u depa metra Kačerov. Kvůli opravě vozovky tam však nakonec zřízena nebyla.