Tramvaje pojedou v pracovní dny ráno, dopoledne a večer stejně jako v ostatních částech roku bez jakéhokoliv omezení. V běžné pracovní dny odpoledne pojedou v desetiminutovém intervalu místo klasického osmiminutového (linky 3, 9, 17, a 22 pojedou odpoledne každých pět minut, zatímco v ostatních měsících roku jezdí po čtyřech minutách). Na lince číslo 1 budou jezdit o víkendu sólo vozy, stejně jako na linkách 14 a 24 v pracovní dny večer.

Linky 14 a 24 budou mít o lednových víkendech interval 15 minut.

Příměstské a městské vlaky zůstanou bez jakéhokoliv omezení, stejně tak i lanová dráha na Petřín.

V případě autobusů se lednová úprava dotkne jízdních řádů 57 pražských linek (zbylých 61 městských denních linek se neomezuje). Stejně jako u tramvají se (až na tři výjimky studentské spoje na linkách 107, 147 a 197) mění pouze odpolední provoz v pracovních dnech. Některé linky budou mít v odpolední špičce o něco delší intervaly nejčastěji se jedná o prodloužení odpoledního intervalu ze 7,5 na 10 minut. Příměstských autobusů Pražské integrované dopravy (PID) se lednová omezení nijak nedotknou.

Změny na jednotlivých linkách

- 101 Omezení provozu v pracovní dny odpoledne v úseku Depo Hostivař Zentiva z důvodu nízkého vytížení.

- 119 Posílení provozu v období zvýšeného počtu leteckých cestujících. Po dohodě s Letištěm Praha je v období od Vánoc do poloviny ledna a od června do srpna zkrácen interval o víkendech z 10 na 7,5 minuty (změna realizována již od 23. 12. 2013).

- 165 Zřízení zastávky Mílová ve směru Jižní Město. Zrušení vložených spojů Obchodní náměstí Šeberák v pracovní dny večer z důvodu nízkého vytížení.

- 193 O víkendech jsou namísto kloubových autobusů nasazeny autobusy standardní délky z důvodu dostatečné kapacitní rezervy.

- 302 Na základě výběrového řízení je provedena změna dopravce z Jaroslav Štěpánek na ABOUT ME, s.r.o. (již od 1. 1. 2014).

- 510 Na linku jsou nově nasazeny kloubové autobusy z důvodu vysokého vytížení. Kvůli nevhodnému stavebnímu uspořádání zastávek se obousměrně ruší zastávka Libocká a ve směru Na Beránku zastávka Holečkova.

- 554 Úprava trasy školní linky: nově je vedena přes Nádraží Satalice a Sportareál Satalice a ranní spoj nově nejede přes Satalickou oboru.

- 557 Školní linka je zrušena a její spoj převeden na linku 559.

- 575 Nový ranní školní spoj Sídliště Čakovice (7:35) Náměstí J. Berana (převeden z linky 305).

Zdroj: Ropid

Jestli se ale cestujících něco opravdu dotklo, pak to byl nefalšovaný dopravní kolaps z pondělí 30. prosince loňského roku. Společnost Ropid totiž v tento pracovní den zanechala víkendové časové intervaly s představou, že zbývající dva pracovní dny do konce roku spojených se státním svátkem budou pro přepravu cestujících kapacitně dostačující.

„Mylně jsme se domnívali, že v Praze nastane razantní úbytek obyvatelstva. Bylo to právě naopak a je to pro nás dostatečné ponaučení do budoucna," sdělil Filip Drápal, mluvčí Ropidu.

Zmíněný omyl v odhadu přepravní kapacity je taky notně komentován například na facebookovém profilu společnosti Ropid. Například Vladimír Baudyš poznamenává, že za plně zaplacenou sazbu dostává zhoršenou službu.

„Chci slevu za jízdné z důvodu neplnohodnotného plnění. Opencard nenakupujeme v bazaru," píše diskutér Baudyš. Čtenářka Věra Kučerová naopak pražskou MHD lituje. Podle Kučerové ještě před pěti lety patřila určitě k nejlepším v Evropě.

„Byla jsem na ni hrdá. Teď už nejsem a jak vidím, ani dlouho nebudu. Jen tak pro zajímavost ve všední den, kdy jsem jela do práce o dobrou čtvrtinu času déle a v mnohem nacpanějších prostředcích než obvykle. Prostě proto, že jsou údajně nějaké prázdniny a údajně méně cestujících." A doplňuje, že vedení MHD zapomíná na to, že většina lidí maká a Prahu zaplavují o svátcích turisté, kteří se také musí něčím vozit. Nemluvě o rodinách s dětmi, které tráví prázdniny v Praze. „Je mi z toho smutno…," uzavírá Věra Kučerová.

Spektrální pohled na různá diskuzní fóra jen potvrzuje některé minulé úvahy, že veřejnost se zřejmě opět usadí do aut. I přes značné riziko, že uvíznou v dopravních zácpách a časová ztráta je mnohdy nepoměrně větší než navýšení prodloužení intervalu hromadné dopravy v průměru o tři až pět minut. „Je to svým způsobem pouhý, přesto nákladný protest," sdělil Martin Houdek z ÚAMK.