V pondělí dopravní podnik pokřtil již čtvrtou tramvaj. Křižík vedle dráhy na Letné zřídil také elektrickou dráhu Praha–Libeň–Vysočany a podílel se na stavbě tramvaje na Vinohradech. V Praze také zřídil osvětlení (stejně jako třeba v Písku či Jindřichově Hradci) – a proslavil se svou obloukovou lampou. Jeho dílem bylo mimo jiné rovněž zřízení městských elektráren v Karlíně a na Žižkově.

Tramvaj lze pojmenovat pouze po zesnulé osobnosti 

Letos pokřtěné tramvaje připomínají vzpěrače Václava Pšeničku (jemuž se na cestu na olympiádu v Los Angeles, odkud v roce 1932 přivezl stříbro, stejně jako o čtyři roky později z Berlína, skládali kolegové z dopravního, kde silák pracoval), designéra Františka Kardause, který navrhl podobu řady vozidel, a košířského starostu Matěje Hlaváčka, jenž vybudoval tramvajové spojení Košíř se Smíchovem. Tramvaj lze pojmenovat pouze po zesnulé osobnosti, pokud s tím souhlasí nejbližší příbuzní. Pravnuk Františka Křižíka Čestmír Barta řekl: „Jsem si jistý, že by byl můj pradědeček potěšen.“

Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD), k jehož kompetencím patří oblast dopravy, při křtu tramvaje ocenil nejen budovatele letenské tramvaje, ale i samotný projekt dopravního podniku. „František Křižík je česká legenda – a měl by být vzorem pro naše budoucí inženýry a vynálezce. Proto je dobré, že se takovou nenásilnou formou propagují zajímavé osobnosti. Třeba si o nich děti něco najdou na internetu a lépe historii vstřebají,“ očekává Dolínek. Pokřtěné tramvaje ponesou jméno „své“ posobnosti po deset let.