Kampaň s názvem „Do práce na kole“ sdružení poprvé spustilo před rokem. Tehdy do sedel v rámci soutěžního klání usedlo více než 1000 tisíc lidí, kteří se rozhodli vyměnit hromadnou dopravu či vůz za bicykl a co nejvíce jej využít pro cestu do zaměstnání.

„Oproti loňskému roku jsme nepatrně upravili pravidla. Budeme tentokrát více přihlížet k pravidelnosti cyklodojížděk než k najetým kilometrům. Přidali jsme také další města. Kromě Prahy a Pardubic se letos zapojí také Brno a Liberec,“ odhalila podrobnosti manažerka kampaně Iva Nevečeřelová s tím, že přihlášky je možné zasílat na adresu www.dopracenakole.net. Za poslední dva týdny Auto*Mat eviduje již přes 500 zaregistro­vaných cyklistů.

Všichni přihlášení do začátku května utvoří dvou až pětičlenné firemní týmy, které budou po celých 21 pracovních dní soutěžit o to, který z nich nejčastěji využije kola namísto hromadné dopravy či vozu. Na ty nejaktivnější pak čeká 7. června slosování o cyklistické ceny.

Jedním z potvrzených účastníků je i nizozemský velvyslanec v Praze Jan C. Henneman, který je vášnivým cyklistou a i ve čtvrtečním nevlídném počasí na tiskovou konferenci dorazil na svém skládacím kole. „Největší problém tady u vás asi je, že tady máte hodně kopců. Ale na druhou stranu v Amsterdamu nám zase nepřeje počasí, je tam velmi větrno,“ řekl. On sám Prahou na kole jezdí rád, přesto ale podotýká, že Praha k cyklistům přistupuje poněkud macešsky. „Když například kombinujete metro s kolem, což je mimochodem asi ta nejvýhodnější možnost přepravy po Praze, tak musíte kolo z metra vynášet po schodech. Přitom kdyby se vedle nich umístila malá rampa pro kolo, bude to levné a přesto velmi praktické,“ dodal Henneman.

Loňského premiérového ročníku kampaně se zúčastnilo na 270 týmů s celkem 1025 cyklisty z více než 180 firem a institucí. Do sedel usedli zaměstnanci bank, ministerstev, mobilních operátorů, pojišťoven či kulturních organizací.