Úder blesku do letadla není nic mimořádného, stává se to i za letu. Cestující nemusejí dokonce nic zaznamenat. Elektrický výboj má sice až 100 tisíc Ampér, ale vzhledem k vodivým vlastnostem hliníku, z něhož jsou vyráběny kostry starších typů letadel, odvede vodivý kov výboj zase z kostry pryč. Moderní stroje už hliník nepoužívají, ale jsou vyztuženy jinými vodivými materiály. Letadlo kromě toho funguje, obdobně jako auto, jako Faradayova klec a chrání pasažéry před bleskovým úderem.

Jediná známá katastrofa, za kterou může úder blesku do letadla během letu, se stala v roce 1963 v USA. Výboj zasáhl křídlo letadla v místě, kde byly nádrže na letecký benzin, a letadlo začalo hořet. Následovala exploze a křídlo se utrhlo. 81 lidí na palubě pád nepřežilo.

Společnost Emirates, jejíž letadlo muselo v Praze po zásahu bleskem na kontrolu, je největším provozovatelem Airbusů A380. Tato dvoupatrová letadla jsou největší dopravní letouny na světě. Jsou schopny pojmout od 525 do 855 cestujících podle konfigurace (luxusní, ekonomická). Zatím jich bylo vyrobeno 200.

Poslední problém měl tento typ letadla v březnu tohoto roku, kdy musel mimořádně přistát na londýnském letišti Heathrow krátce hned po vzletu linky z Manchesteru do Dubaje. Posádka zaznamenala během odletu problémy s podvozkem. Než mohlo letadlo přistát na Heathrow, muselo kroužit kolem Londýna ve vzduchu 20 minut.