Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Mnichova vlakem za šest hodin? Lepší by bylo za čtyři

Plzeň, Praha – Z Prahy přes Plzeň do Mnichova dnes jezdí čtyři přímé vlaky denně, příští rok tři přibudou. Bude to blýskání na lepší časy, které by na významné železniční tepně protínající Plzeňský kraj mohly nastat za několik let.

30.7.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Dlouho vyhlížená modernizace se totiž pomalu dává do pohybu. „Na trať se od jejího vzniku prakticky nesáhlo. Modernizaci potřebuje,“ říká náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek. Kraj po změnách volá dlouho, ovšem do letoška byl prakticky sám. Vše změnil středeční 1. česko-bavorský železniční summit, který hostil Furth im Wald. 

Naléhavá potřeba

Ministr dopravy SRN Alexander Dobrindt na summitu oznámil, že Německo trať v rámci takzvaného Spolkového plánu rozvoje dopravních cest přesunulo z kategorie potenciálních potřeb do naléhavých.

„Před 150 lety, kdy toto dopravní spojení vzniklo, trvala cesta mezi Prahou a Mnichovem bezmála sedm hodin, dnes jezdíme přibližně šest hodin. To je v dnešní době nemyslitelné,“ připomněl na summitu Franz Löffler, předseda Krajského zemského sněmu Horní Falce a zemský rada okresu Cham.

Vedení Plzeňského kraje to udělalo radost. „Dlouho se snažíme stát přesvědčit o tom, že modernizace je zapotřebí a trať by především měla být celá zdvoukolejněná a elektrifikovaná. Zatím se ale vždy čekalo na německou stranu a plánovalo se zdvoukolejnit jen některé úseky,“ pokračuje Čížek s tím, že teď se může česká strana do věci vložit.

Český ministr dopravy Dan Ťok modernizaci na summitu podpořil také.

Vznikla by konkurence

Autobusy cestu Praha – Mnichov zvládnou i za čtyři a půl hodiny. Kraj má představu, že po modernizaci by cestující ve vlaku strávili jen čtyři a vlaky by mohly autobusům konkurovat.

Nejde však jen o přesun lidí z Čech do Německa a zpět. „Podstatný je také velký zájem železničních dopravců. Byli by schopní vypravit denně až 29 třičtvrtěkilometrových vlaků s nákladem,“ dodává Čížek.

Podle Čížka by byl úspěch, kdyby práce na trati začaly za pět až deset let.

Autor: Pavel Korelus

30.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Finančník Petr Kellner.
25

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Nový šéfdirigent České filharmonie Byčkov má smlouvu na pět let

Ředitel České filharmonie (ČF) David Mareček dnes v pražském Rudolfinu za přítomnosti ministra kultury Daniela Hermana (KDU-ČSL) podepsal pětiletou smlouvu s novým šéfdirigentem Semjonem Byčkovem. Čtyřiašedesátiletý Američan ruského původu filharmonii povede po zesnulém Jiřím Bělohlávkovi. Semjon Byčkov byl jmenován šéfdirigentem a hudebním ředitelem České filharmonie od sezony 2018/2019. Orchestru se současně ujmou dva hlavní hostující dirigenti Jakub Hrůša a Tomáš Netopil.

Soud zaslal lobbistovi Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu

Městský soud v Praze zaslal v pátek lobbistovi Marku Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu. ČTK to řekla mluvčí soudu Markéta Puci. Kdy musí Dalík nastoupit do vězení, sdělí mluvčí až poté, co si lobbista zásilku vyzvedne.

Středoškoláci půjdou volit. Chtějí o zemi rozhodovat

Maturitní třída pražského víceletého gymnázia. Skupina dívek, které letos poprvé půjdou volit, se baví, komu dá hlas. Katka váhá mezi TOP 09 a ODS, Karolína, Vendula a Veronika to hodí Pirátům, Anna topce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení