Je to výzva především pro velké firmy. Ty si, podobně jako nedávno jedna významná nadnárodní společnost, či cestovní kancelář pořádající zájezdy do severní Evropy, mohou pořídit originální reklamní mentolky „Chartiky" a tím přispět na podporu dětí z dětských domovů.

A první plody spolupráce jsou již zřejmé. Ředitelka Charitek Miriam Janyšková nedávno předala deset procent z ceny mentolek občanskému sdružení Dejme dětem šanci na projekt „podporuj mě…". Svůj díl podpory získal i nadační fond Plaváček Deany a Juraje Jakubiskových. A příjemci, tedy děti jako Simona, Lucka, Jirka, Josef, Tomáš nebo Ester, si toho velice váží.

„Miluji florbal, hrával jsem ho závodně, ale nyní mne čeká maturita a mnohem větší starosti mi dělá otázka, jak se dokáži postavit na vlastní nohy, až opustím dětský domov…" říká osmnáctiletý Jirka. Hned ale dodává: „Moc děkuji za peníze, které jsem díky Charitkám dostal, použiji je na financování bydlení po opuštění dětského domova."

Co jsou Charitky?

Charitky jsou mentolky či žvýkačky v patentovaném obalu. Firma si na obal nechá natisknout své vlastní reklamní sdělení a mentolky používá jako obvyklý reklamní předmět. Z ceny, kterou za výrobu zaplatí, je prostřednictvím Charitek věnováno 10% na pomoc dětem do 18 let a na podporu jejich rozvoje. Příspěvky jsou darovány jednotlivým neziskovým organizacím a ty je předávají přímo vybraným dětem či na vybrané projekty přímo děti podporující.

(jfk)