Takové navýšení ceny u železničních staveb je dlouho nevídané, v jiných soutěžích se nabídky víceméně trefují do očekávání železničářů. SŽDC proto soutěž zruší.

Správa železnic vypíše nový tendr

„Z hlediska dalšího postupu je nutné dokončit zákonem dané kroky a lhůty při zrušení této zakázky. Následně předpokládáme vypsání nového tendru s ohledem na snahu zprovoznění prodlouženého podchodu v příštím roce,“ uvedla mluvčí správy železnic Radka Pistoriusová.

Jediná nabídka k přestavbě hlavního nádraží přišla od sdružení firem Metrostav, Hochtief a AŽD Praha. Cenovou nabídku přitom nechtěly komentovat. „Vzhledem k tomu, že se jedná/jednalo o zakázku ve fázi soutěže, tak se k ní vzhledem ke kolegům konkurentům nemůžeme a nebudeme vyjadřovat,“ sdělil mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha.

Stavba se zpozdí

SŽDC vypsala tendr začátkem června, uzavírka přihlášek byla 1. srpna. Stavba se tak nejméně o několik měsíců zpozdí. Plány přitom nabraly zpoždění už dříve. Na podzim roku 2017 SŽDC plánovala zahájení stavby letos v dubnu.

Podchody mají umožnit bezpečnou cestu mezi Žižkovem, hlavním nádražím a Vrchlického sady. Řada lidí si dosud cestu zkracuje přes kolejiště. Prodloužení podchodu bude řešeno tak, aby bylo možné v budoucnu rozšířit nádraží o další ostrovní nástupiště.