„Vznik tunelu v obou významech tohoto slova," glosoval například prezident Miloš Zeman. V podobném duchu odpověděli i poslanci Tomio Okamura (nezařazený) a Jaroslav Faltýnek (ANO).

Jejich kolega ze sněmovny a zároveň šéf pražské organizace TOP 09 Jiří Koubek se zase opřel do bývalého primátora Pavla Béma a připomíná jeho dávný spor s aktivisty o zdražování tunelu. „Zbabělec Bém, který prohrál sázku s Auto*matem o cenu za stavbu Blanky a nikdy to nepřiznal a slíbené veřejné práce nevykonal," řekl Koubek.

Jiní však hledají na stavbě i pozitiva a doufají, že celý komplex přispěje k lepšímu cestování po hlavním městě. Třeba primátorka Adriana Krnáčová (ANO) vidí šanci, že přes všechny peripetie se tunel stane užitečnou součástí pražské dopravy.

S notnou dávkou ironie vyjadřuje své potěšení i šéf pražské ODS Filip Humplík: „Konečně."

Miloš Zeman, prezident ČR:
„Vznik tunelu v obou významech tohoto slova."

Jaroslav Faltýnek, předseda poslaneckého klubu ANO:
„Velký tunel"

Jiří Nouza (TOP 09), zastupitel Prahy:
„Díky bohu, konečně!"

Petr Šimůnek, (KSČM), člen zastupitelského výboru pro dopravu:
„Výrazné ulehčení dopravy hlavně směrem na Smíchov. Bohužel, zaostala výstavba Pražského okruhu na severu Prahy, na který měla Blanka navázat."

Roman Petrus (ČSSD), starosta Prahy 8:
„Praha 8 v rámci Holešoviček odnese zlepšení dopravy vnitřní Prahy."

Adriana Krnáčová (ANO), primátorka Prahy:
„Nejdelší městský tunel v Evropě a důkaz selhání bývalé politické reprezentace. Na druhé straně šance pro Pražany, že přes všechny peripetie se tunel stane užitečnou součástí pražské dopravy!"

Filip Humplík, zastupitel Prahy, předseda pražské ODS:
„Jedno slovo: Konečně!"

Jan Wolf, (Trojkoalice), radní pro kulturu:
„Že měla stát necelých 25 miliard. Že měla být dostavena v roce 2012. A že Pavel Bém řekl, že když se nestihne otevřít v termínu a bude stát více než oněch 25 miliard korun, vezme koště a bude uklízet pražské silnice. Jinak odlehčení Letné byl sen většiny řidičů už od 80. let 20. století."

Pavel Bém (ODS), bývalý primátor Prahy:
„Obtížný porod zdravého dítěte. Celé desetiletí příprav, pět let stavby a následně čtyři roky zdržování. Díkybohu, že je na světě. Blanka je ale především krásná a nesmírně užitečná. Je výsostně ekologickou stavbou, která se dotýká v pozitivním slova smyslu života přibližně 300 tisíc obyvatel naší metropole. Bude šetřit čas řidičům a prodlouží život Pražanům. Ekoteroristé, kteří dnes kritizují její cenu, jsou stejní lidé, kteří před deseti lety bojkotovali její stavbu s odkazem, že se tunel musí razit a nikoliv z povrchu hloubit, aby se nezničila Stromovka. Logicky, stavba kvůli tomu byla o několik miliard dražší. Pro mě ovšem Blanka drahá není, či přesněji řečeno, peníze za to stojí. Bude sloužit Pražanům další desítky, možná stovky let. Jedinou výjimkou z tohoto konstatování představují „vícenáklady", které způsobil pan Hudeček, když „slavně" prohlásil, že se jedná o „černou stavbu" a celý komplex téměř před dokončením zastavil."

Ondřej Kolář, starosta Prahy 6 (TOP 09):
„Konečně jsme se dočkali, ale vůbec netušíme, co nás čeká a máme z toho trochu větší obavy."

Marian Jurečka (KDU-ČSL), ministr zemědělství:
„Jsem rád, že jsem se tohoto otevření dožil. Za takovou cenu to mělo být až k Blaníku."

Jiří Koubek, poslanec a předseda pražské TOP 09:
„Zbabělec Bém, který prohrál sázku s Auto*matem o cenu za stavbu Blanky a nikdy to nepřiznal a slíbené veřejné práce nevykonal."

Vladislava Hujová, (TOP 09), starostka Prahy 3:
„Doufám, že po dokončení investice do velké dopravní stavby, jakou je tunel Blanka na levém břehu Vltavy, se magistrát zaměří na investování do dopravní stavby v takové míře, aby bylo ulehčeno i pravému břehu. To znamená i Praze 3, které by výrazně prospělo vybudování metra D."

Bohuslav Svoboda (ODS), zastupitel Prahy a bývalý primátor:
„První moje asociace k Blance je práce. Řada a řada hodin intenzivní práce, jednání, chození na kontrolní dny, sestupování do tunelu. Zároveň ve mně vyvolává smutek nad tím, že stát nedokázal za pětadvacet let vytvořit v Praze vnější okruh. Blanka proto nebude svoji funkci správně plnit. Stále chybí objezd Prahy a tranzity budou směřovat do Blanky, kterou to neúměrně zatíží. Auta by prostě měla jezdit kolem Prahy. Teď se navíc čtyři roky nebude nic dít a tunel bude ústit naslepo v Holešovicích."

Oldřich Lomecký (TOP 09), starosta Prahy 1:
„Všichni jsme přispěli a doufám, že neshoří jako Národní divadlo, abychom nemuseli přispívat ještě jednou."

Tomio Okamura, nezařazený poslanec:
„Moje odpověď je jednoslovná: Tunel."

Petr Štěpánek, předseda zastupitelského klubu Trojkoalice:
„Zbytečná stavba z plánů z doby normalizace, která do města přivede další automobily. Když už tunel Blanka máme, mohly by jím aspoň jezdit expresní autobusové linky mezi Prahou 5, 6, 7 a 8."

Ondřej Mirovský, zastupitel Prahy a předseda pražských zelených:
„Velmi drahá díra do země."

Hana Moravcová, (nestr.) starostka Prahy 20:
„Předražená stavba."

Vratislav Filler, Auto*Mat, Prahou na kole:
„Změna, hrozba, ale i příležitost získat z Blanky maximum pro přesunutí tranzitu z historického centra."

Kateřina Klasnová (Zelená pro jedničku), zastupitelka Prahy 1:
„Zkrátka tunel je to nomen omen megalomanská předražená stavba, která podle mne navíc ani dopravě v Praze neodlehčí tak, jak se očekávalo a za ty peníze už vůbec ne."

Olga Sommerová (LES), dokumentaristka:
„Mnoho let života na stavbě, bydlím na Letné. Letenská pláň zabraná těžkou technikou a hromadou zeminy, přes níž byl krásný výhled na Pražský hrad. Za rohem výstavba výdechu z tunelu, těžké náklaďáky rachotily kolem domu. Když razili tunel pod naším domem, nemusela jsem si dávat budíka, každé ráno v sedm hodin mě vzbudil výbuch přímo pod postelí. A tak bych si přála, aby po těch letech strastí měl tunel Blanka smysl. Také by mě zajímalo, co si o svém dítku Blance myslí Pavel Bém."