Jak si postěžovat?Podněty lze zasílat formou elektronické zprávy na mms@praha10.cz nebo MMS zprávou na telefonnní číslo 736 499 364, případně lze využít na úvodní stránce www.praha10.cz záložku „upozorni na".

Služba je konkrétně určena pro podněty týkající se nečistot, skládek, nezajištěné údržby zeleně nebo závady na dětských hřištích. Jenom v loňském roce to bylo 365 podnětů.

„Od loňského roku jsme tuto službu dále rozšířili podněty lze nyní hlásit vedle SMS, MMS, telefonu a e-mailu také přímo přes oznamovací formulář na našich webových stránkách. Nově je možné tímto způsobem nahlásit i závady týkající se chodníků a vozovek, nefunkčního veřejného osvětlení nebo přítomnosti vraků na komunikacích tedy i ty, které i když nespadají do naší kompetence, předáme za občany příslušným zodpovědným celopražským organizacím," vysvětlil starosta Prahy 10 Bohumil Zoufalík.

Na prvním místě to byly skládky v ulicích

A jaké podněty řešila radnice desítky nejčastěji? Na prvním místě to byly skládky v ulicích, druhou nejčastější kategorií pak byly závady na komunikacích.

„Podněty doručené s fotografickou přílohou jsou zveřejněny na internetových stránkách městské části s informací o způsobu řešení v dané věci. Na ostatní podněty je vždy pisateli odpovězeno," doplnil první místostarosta Prahy 10 Vladimír Novák.

Mezi další časté prohřešky, na které obyvatelé upozorňovali, patřila ještě oznámení o vracích či poškozování uličního mobiliáře laviček či odpadkových košů.