Materiál zatím neuvádí konkrétní počty nových bezemisních vozidel, podle již dříve schválených záměrů na elektrizaci některých linek půjde ale rozhodně o více než stovku. Například v případě linky 119 na letiště má jít o 20 velkokapacitních trolejbusů.
Autobusová doprava v Praze představuje zhruba třetinu výkonů, celkem DPP ročně projezdí kolem 30 milionů litrů nafty. DPP chce snížit emise o pětinu do roku 2024.
Konkrétní kroky jsou nezbytné
„Pro zlepšení životního prostředí v Praze musíme začít podnikat konkrétní kroky. Dnes jsme schválili strategii, která nás k tomuto cíli dostane. Dáváme tím jasný signál, že nezavíráme oči před znečišťovatelem ovzduší, kterým je autobusová doprava poháněná spalovacími motory. Zároveň na nic nečekáme a snažíme se ovzduší ulevit co nejdříve,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Podle něj bude pro Prahu klíčovým především pokrok v oblasti elektrických pohonů, které ušetří až šedesát procent konečné spotřeby energie, a technologie akumulátorů.
Cílem je zlepšení životního prostředí i komfort cestujících
„Do roku 2030 chceme, aby v Praze jezdila čtvrtina až polovina autobusů právě na elektřinu. Nejenže zlepší životní prostředí, ale také komfort cestujících a obyvatel Prahy, protože nejsou tak hlučné jako autobusy se spalovacími motory,“ dodal Adam Scheinherr.
Obměna vozového parku autobusů do roku 2030 bude spočívat v kombinaci vozidel s alternativními pohony – především na bázi elektrického pohonu – jakožto energeticky i emisně nejefektivnější řešení, které doplní hybridní a naftové autobusy.