VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Devět tisíc hodin práce a tramvaj míří do Prahy

Praha, Plzeň /FOTOGALERIE/ - Z plzeňské společnosti Škoda Transportation v pondělí jako nadměrný náklad odjela v pořadí již dvanáctá stoprocentně nízkopodlažní tramvaj 15T ForCity.

8.3.2011 2
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Další z řady tramvají Škoda ForCity odjela v pondělí na traileru do Prahy.Foto: Deník/Vlastimil Leška

Přímo ve Škodovce trvá výroba jednoho vozu přibližně pět měsíců, respektive devět tisíc pracovních hodin. Když náklad vyrazí z Plzně v deset hodin večer, do dílen v Hostivaři se dostane mezi druhou a třetí hodinou ranní.

V hlavním městě je k dnešnímu dni již tucet nových tramvají 15T ForCity, které budou postupně nasazovány do běžného provozu. Z plzeňské Škody Transportation nyní speciální nákladní vůz odváží dvě tramvaje týdně, naposledy v noci na úterý. „Nejdříve je odpoledne je naložena, to trvá zhruba 20 minut, pak se ještě musí důkladně připevnit. V deset večer vyrazí na cestu a v Praze v Hostivaři je po druhé hodině, ráno ji poté složí a prázdný vůz se vrací zpět do Plzně,“ popsal převoz Radek Elhota, projektový manažer plzeňské škodovky, který má tramvaje 15T na starosti.

Pražský deník, který v pondělí do západočeské metropole vyrazil, byl u samotného nakládání a také navštívil výrobní haly, kde tramvaje pro Prahu vznikají.

169 změn

Zajímavostí je, že oproti prototypu se na vozech, které sjíždějí z výrobních linek, udělalo celkem 169 konstrukčních změn. „Stalo se tak v průběhu homologací a testovacích jízd. Například se upravovala střecha nad řidičem tak, aby se odstranil nepříjemný hluk z odkapávající vody. Interiér vozu byl upraven tak, že je ještě více přívětivý pro imobilní občany a kočárky, pro které se vytvořily další prostory,“ pokračoval Elhota.

Upřesnil také cenu a životnost jedné tramvaje, která se šplhá k 70 milionům korun za kus a jezdit by měla 30 let.

Kromě Prahy v současné době Škoda Transportation dodává tramvaje také do Brna, lotyšské Rigy či polské Wroclavy.

Autor: Lukáš Marek

8.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zástupci TOP 09 sledují výsledky sněmovních voleb. 21.10.2017
25

Schwarzenberg: Lidé očividně raději slyší sliby než pevní postoje

Ilustrační foto.
18

Přibývá krádeží drahých kol na objednávku, potvrdily pojišťovny

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Obyvatelé hlavního města v minulosti hlasovali výrazně „pravicověji“ než lidé z ostatních regionů. Očekává se to i tentokrát, jak potvrdila také naše předvolební sonda. Praha je tradiční baštou pravice a liberálně orientovaných stran. Minulé parlamentní volby v roce 2013 opanovala v hlavním městě TOP 09. Hlasovalo pro ni přes 23 procent voličů, zatímco na celostátní úrovni jen 12, což stačilo na republikové čtvrté místo.

AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

Letošní volby do Sněmovny nejsou zásadní ani zlomové, to je jen reklamní kampaň, řekl dnes prezident Miloš Zeman novinářům po odevzdání hlasu v základní škole v pražských Stodůlkách. Zopakoval, že sestavením vlády pověří vítěze voleb. Svůj hlas dal zřejmě Straně práv občanů (SPO), kterou před lety zakládal a která dřív nesla jeho jméno ve svém názvu. Zemana do volební místnosti doprovodila jeho manželka Ivana.

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení