Poté co v roce 2020 už kvůli špatnému technickému stavu dětská tramvaj na svou pravidelnou trasu nevyjela, rozhodla se zoologická zahrada vozy i koleje odkoupit od jejích majitelů rodiny Paldusových a vše důkladně zrekonstruovat.  

Dětskou tramvajku postavil před pětačtyřiceti lety pan Vratislav Paldus za pouhé tři měsíce a dlouhá léta ji potom s manželkou Jaroslavou provozoval. Jak uvádí znalecký posudek, který Zoo Praha nechala v rámci rekonstrukce vypracovat, jedná se o „domácí výrobu dle vlastního projektu“. 

S některými součástkami byl problém

Odvážný konstruktér využil díly dostupné na trhu v polovině sedmdesátých let. „Například kolečka trojvozové soupravy pocházela z důlních vozíků – což při nynější rekonstrukci představovalo značný problém. Původní kola již nešlo opravit, důlní vozíky jsou dávno ty tam, a proto nezbylo než nechat složitě vyrobit kola zbrusu nová,” řekl ředitel pražské zoo Miroslav Bobek. 

Zdroj: Youtube

Číslo tramvaje ovlivnil fakt, že manželé Paldusovi bydleli na trase linky číslo 11. „Ta mívala konečnou na stanici Divoká Šárka. Právě z tohoto důvodu pan Paldus svou dětskou tramvajku označil číslem linky 11 a cílovou stanicí Liboc, Divoká Šárka. Někdy se sice uvádí, že Divoká Šárka byla odkazem na jedno z prvních zvířat Zoo Praha, lvici Šárku, ale v tomto případě je přání otcem myšlenky…” vysvětlil ředitel Bobek. 

„Na první jízdu obnovenou tramvajku vypravila paní Jaroslava Paldusová, která ji obsluhovala plných třiačtyřicet let a byla svými dětskými zákazníky nesmírně oblíbená,“ dodal Miroslav Bobek.