Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Desítky tisíc nových obyvatel prý neúměrně zatíží Prahu 13

Praha - Do roku 2025 se má Praha 13 rozrůst zhruba o pětatřicet tisíc nových obyvatel. V rámci výstavby takzvaného Západního města zde má vzniknout přes dvanáct tisíc bytů. Zároveň se zde chystá výstavba dalších kancelářských budov, které přitáhnou opět stovky a tisíce zaměstnanců.

10.4.2014 3
SDÍLEJ:

Vizualizace Západního města u metra Stodůlky v Praze.Foto: FINEP

Lidé žijící dnes například v Nových Butovicích či ve Stodůlkách poukazují na to, že městská část na takový „nápor“ není připravena.

„Vše se děje bez odpovídajícího, a zároveň naprosto nezbytného rozvoje společenské vybavenosti, služeb a dopravní obslužnosti,“ uvádí mimo jiné opoziční zastupitelé Prahy 13 ze Strany zelených.

„S tímto pohledem souhlasím nejen já, ale takřka všichni mí sousedi. Ano, už dnes není kam umístit děti do mateřských i základních škol. Kdo nemá auto, obtížně se mu nakupuje, pošta je přetížená, není kde zaparkovat,“ míní například Jiří Kábrt, dlouholetý obyvatel Nových Butovic.

„Dovedete si představit, jak bude těch pětatřicet tisíc lidí dojíždět do práce? Kudy pojedou auty, kde budou parkovat, jak se vejdou ráno a odpoledne do metra, které je už dnes nacpané k prasknutí?“ ptá se pro změnu Adéla Jurečková ze Stodůlek.

Projekt prý se službami počítá

Developer Západního města ale nesouhlasí s množícími se námitkami o chybějící občanské vybavenosti.

„Už v první etapě výstavby Západního města na obdélníkovém území, ohraničeném na východě Jeremiášovou ulicí a na západě jižním cípem Avion Shopping Parku je samozřejmě počítáno se službami. V parterech pětipodlažních administrativních budov jsou obchody, banky, cukrárny, kavárny, restaurace,“ vyjmenovává developer.

„Osou první etapy Západního Města bude Centrální náměstí, které společně s novým parkem dosáhne velikosti Václavského náměstí. Bude zčásti dlážděné a v dalším úseku bude přecházet spíše do zeleně. Přímo z náměstí bude možno vstoupit do stanice metra Stodůlky. V současné době zakonzervovaný západní vestibul stanice, ze kterého je nyní vidět pouze vandaly poničená prosklená konstrukce, bude zakomponován do náměstí stejně jako výtah, který umožní bezbariérový přístup do metra,“ popsal už dříve mluvčí Prahy 13.

Ten reagoval i na námitky o možném přetížení nejen dopravní infrastruktury. „Kanalizaci, vodovod, plyn, elektřinu, to vše vybuduje investor projektu. Důležitým momentem je samozřejmě dopravní napojení. Hlavní tepnou vedoucí do Západního Města bude komunikace pracovně nazvaná V 71, odbočující z Jeremiášovy ulice kousek nad stanicí metra Stodůlky. Investor vybuduje tuto komunikaci včetně světelné křižovatky s Jeremiášovou pravděpodobně v roce 2009. Druhou páteřní komunikací bude budoucí Jinočanská spojka, ze které povede do Západního Města několik odboček,“ upřesnil.

Na toto téma psal Pražský deník již před šesti lety. Čtěte ZDE (včetně vizualizace).

Autor: Jakub Krupka

10.4.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Volby v Praze.
12

Praha volí jinak než zbytek země. Potvrdí se to i letos?

Prezident Zeman se svou paní odvolili v základní škole v pražských Stodůlkách.
AKTUALIZOVÁNO

Letošní volby do Sněmovny nejsou podle Zemana zásadní ani zlomové

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Specialisté na politickou komunikaci ocenili po čtvrtečních předvolebních debatách v České televizi (ČT) a na Nově především výkon šéfa Pirátů Ivana Bartoše, Babiš působil unaveně.

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předseda Zelených Matěj Stropnický dnes oznámil, že je homosexuál. Vyjádřil se tak ke spekulacím bulvárních médií. O svém soukromí mluvit neplánoval, voliči by ale podle něj tuto informaci vědět měli.

Praha nemá dopravní strategii, tvrdí starosta Prahy 6

/ROZHOVOR/ „Do vztahů mezi Prahou a místními radnice se příliš promítá stranická politika a zvlášť výrazné to bylo v předvolební době,“ tvrdí starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP09). Podle něj by mělo být politizování všeho včetně třeba vedení linek autobusů nahrazené snahou o konstruktivní spolupráci. Zvlášť pak v řešení dopravy, která je nejpalčivějším problémem Šestky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení