V současné době radnice zpracovává studii o dopravní situaci v Dejvicích. „Podle výsledků se rozhodneme, jestli budeme stavět podzemní garáže, zakládat nová parkoviště nebo zavádět zóny placeného stání,“ vysvětlil během včerejší diskuse radní Jan Záruba. On sám by se vyslovil pro garáže, aby zůstala zachována místní zeleň. S tím však nesouhlasila opoziční zastupitelka Petra Kolínská: „Garáže a parkoviště se financují z peněz nás všech, výhodymávšak jen někdo.“ Kolínská by v Dejvicích zavedla spíše zóny placeného stání podle vídeňského modelu.

Platit musí každý

„Za parkování musí platit každý, rezidenti by měli slevu. Ostatní řidiči pak na místě mohou stát nejdéle dvě hodiny,“ vysvětluje Kolínská. Kontrolu provádí místo policistů úředníci. „Policie má drahé vybavení a je vyškolena proti zločinu. Je škoda tímto plýtvat při kontrolách špatně zaparkovaných aut,“ doplnila Kolínská. Rezidenti by platili nižší poplatky pouze za první auto v rodině, stání pro druhé a třetí vozy by stálo více. „Firmy by také musely dokázat, že k podnikání potřebují vozidlo, aby dostali rezidenční kartičky,“ řekla Kolínská. Cílem tohoto systému je snížení poptávky po parkovacích místech a snížení počtu aut v ulicích.

Situaci by podle Jana Záruby také mohla zlepšit dokonalejší síť hromadné dopravy. Petra Kolínská vidí řešení ve stavbě železnice, Záruba s tím však nesouhlasí. „Rychlodráha je stejně drahá jako metro. Jeho stavba je už schválena,“ odpověděl radní. „Železnici bychom mohli postavit mnohem rychleji, s budováním metra se v příštích pěti letech pravděpodobně nezačne,“ reagovala Kolínská.