Proudy vody pak zaplavily vestibul stanice Dejvická a Dopravní podnik zmíněnou dobu provoz na trase A přerušil. Obnoven byl půl hodiny po poledni. „Voda stékala stropem vestibulu ve dvou směrech a poté pronikla na nástupiště. Odhaduji její množství na nějakých 500 kubíků," konstatoval na místě Jaroslav Salava, vedoucí traťového provozu metra. Podle něj není situace nijak tragická, leč nepříjemná určitě. 

„Je jasné, že každá výluka v MHD se cestujícím nelíbí. Zatím si nevzpomínám, že bychom podobnou situaci, kdy voda vnikla do stanice metra kvůli prasklému potrubí, na povrchu v minulosti řešili," doplnil vedoucí traťového provozu Jaroslav Salava. Vodu okamžitě začali odčerpávat přivolaní hasiči. Podle Ondřeje Pokorného, mluvčího Pražských vodáren a kanalizací (PVK) nepatří inkriminovaný úsek poškozeného potrubí mezi novodobě spravované lokality  potrubí je prý z roku 1931.

„Po dobu havarijních oprav byla dočasně bez dodávky vody jen budova generálního štábu Armády ČR," poznamenal mluvčí.  Dodal, že podobný problém PVK řešily hned z kraje tohoto týdne, kdy dělníci při stavbě drenáží na Vítězném náměstí rovněž potrubí takříkajíc nechtěně „nakopli."  V projektové dokumentaci podle Pokorného vodovodní potrubí totiž nebylo vůbec zmíněno.

Podle dostupných informací byla někdejší výstavba metra údajně prováděna dosti živelně, kdy si projektanti příliš nelámali hlavu, kudy vedou či nevedou vodovodní řady.

Příval vody z prasklého hydrantu do vestibulu metra Dejvická následně způsobil i propadnutí stropních desek. Právě desky měly být hotové už koncem listopadu tohoto roku.

Lokalita má být znovu prověřena

„Dopravní podnik Prahy již sdělil, že opravy se prodlouží až do konce května 2014. Poté začnou opravy ve směru z Vítězného náměstí a ty mají být hotové až do 30. září příštího roku," sdělil Adam Halmoši, mluvčí radnice Prahy 6 s tím, že práce na opravách stropní desky nabírají velké zpoždění.

Včerejší havárií se ještě dále prodlouží, což radnice naprosto odmítá.

Proto podle mluvčího Halmošiho Městská část Praha 6 žádá, aby byla znovu tato lokalita stropní desky detailně prověřená a podobná situace, kdy dělníci překopnou v dokumentaci údajně nezakreslenou slepou větev vodovodu, se již nemohla opakovat.

To by si přál i prodavač trafiky v zaplaveném vestibulu metra. Promočené zásoby sortimentu ještě neměl zpřehledněné, a proto nemohl škodu ani odhadnout. Jen úklid naplaveného bláta podle jeho slov potrvá minimálně čtyři pět hodin.

Podle vyjádření  Dopravního podniku je na vině procedura smluvních vztahů  návrh, projednání, schválení a zakotvení změny do smlouvy si prý vyžádalo určitý čas, kterým bylo znemožněno ukončení prací na této etapě  v předpokládaném termínu do 30 listopadu 2013. Práce se tím posunuly do zimního období, kde je jejich provádění zásadně ovlivňováno vhodnými klimatickými podmínkami, uvádí Dopravní podnik.

Na rozsáhlé stavební práce totiž navazuje i rekonstrukce tramvajové trati na Evropské třídě k Vítěznému náměstí. Že je v daném místě mnohdy velmi komplikovaná doprava, už patří u pražských motoristů mezi evergreeny.

Radost z termínově prodlužované rekonstrukce proto nemají ani obyvatelé ulice Generála Píky. Komunikace totiž nepatří mezi rozměrově nejširší a právě po ní vede objížďka zavřené části Evropské, kudy nyní denně obvykle projíždí více než třináct tisíc vozidel. Kolony vozidel se tak na Evropské tvoří i o víkendových dnech.