Jako první se do TSK pustilo ministerstvo dopravy. Ministr Karel Havlíček (za ANO) požaduje kontrolu a nalezení viníka. „Za zpackanou demolici mostu nad D11, kterou ‚organizuje‘ Technická správa komunikací hl. m. Prahy, musí někdo zaplatit. Z původně povolené šestnáctipodinové uzavírky je už několikadenní. Ministrestvo dá podnět k zahájení řízení o finančním potrestání viníka pokračující nedovolené uzavírky,“ napsal na sociálních sítích.

„Ministerstvo dopravy ještě Technickou správu komunikací ohledně správního řízení nekontaktovalo,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková.

Další, kdo se bude chtít na TSK zahojit, je pak Ředitelství silnic a dálnic. Správce autostrády rozčílily fotografie z demolice, kdy těžká technika stojí a sutiny leží na dálnici. „Až TSK ukončí demolici na D11 a bude odklizen veškerý materiál, dojde na kontrolu povrchu. Jsme připraveni na hloubkovou kontrolu ‚tichého asfaltu‘, který je v tomto místě na jedné straně dálnice starý dva a na druhé straně tři roky,“ slíbil prověrku případného poškození mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Ještě v pondělí 26. 7. 2021 nebyla dálnice D11 kvůli demolici mostu průjezdná. Akce přitom měla trvat jen do nedělního rána. Příměstské autobusy nabíraly až hodinová zpoždění.
Dálnice D11 u Prahy se konečně otevřela v obou směrech

A aby toho nebylo málo, ozvala se Pražská energetika. Jednou z příčin prodloužení demolice totiž byl nález elektrického kabelu. Dělníci ho objevili v nosné konstrukci, nebyl zanesen v žádné dokumentaci a byl pod proudem. "Proto se práce z bezpečnostních důvodů zastavily na několik hodin," uvedla v neděli dopoledne Lišková a hovořila o kabelu vysokého napětí.

Nepřesná vyjádření mluvčí?

Jediné, na čem se PRE s TSK shodne, je, že kabel nebyl zanesen v žádné dokumentaci. Pak už má každá organizace svou verzi příběhu. „S určitou nelibostí a zásadním nesouhlasem jsme četli a slyšeli nepřesná a zavádějící vyjádření tiskové mluvčí TSK Praha k dopravnímu kolapsu při bourání mostu na D11 v Praze,“ uvedl mluvčí PRE Petr Holubec.

Podle něj se nejednalo se o kabel vysokého napětí, ale šlo o historický propojovací kabel o napětí 1 kilovolt, což je hladina nízkého. „Kabel v těchto místech byl již před stavbou dálnice před více než 40 lety a při její stavbě byl pravděpodobně z důvodu ulehčení práce uložen a zakryt v mostní konstrukci, místo toho, aby byl pod dálnicí. O této změně tehdejší stavbaři dálnice a mostu nikoho neinformovali, proto není zakreslen ani v historických papírových podkladech ani v digitálních mapách,“ komentoval Holubec.

Demolice mostu nad D11

Pohled TSK a PRE se také rozchází v délce prodlevy, kterou nález kabelu způsobil. „Když dělníci při demolici mostní konstrukce kabel v 0.18 hodin objevili, informovali poruchovou službu PRE. Četa energetiků vyrazila ihned na místo, zajistila vypnutí kabelu a předala místo dělníkům k demolici. To se stalo v 1.25 minut. Takže práce kolem tohoto kabelu trvaly maximálně hodinu,“ řekl Holubec v reakci na tvrzení TSK o zastavení prací na několik hodin.

Barbora Lišková z TSK nechtěla tuto ani předchozí výtky komentovat a veřejnost si bude muset počkat. „Všechny informace budou dostupné ve zprávě o průběhu demolice,“ uvedla pro Pražský deník mluvčí TSK Barbora Lišková. "Vedení společnosti nechá vypracovat kompletní zprávu, která bude obsahovat jak přípravu demolice, tak samotné demoliční práce a jejich provedení, a kompletní postup povolovacích procesů," řekla ČTK. Teprve poté se správa k případu vyjádří.

Celou akcí se bude zabývat i vedení města, pod které TSK spadá. Podle primátora čeká rada na podrobnou zprávu TSK, Následně se rozhodne, jak bude postupovat dál. „Chtěl bych se omluvit všem řidičům, kteří byli postiženi prodlouženou demolicí mostu. Je to samozřejmě záležitost, která nás netěší. Budeme se hlavně snažit zajistit, aby se podobná situace už neopakoval,“ řekl ČTK primátor Zdeněk Hřib (Piráti).