Koleje už nebudou potřebné, vlaky totiž budou jezdit po novém koridoru, který má být hotový za rok. Podobu drážní promenády s přilehlým parkem představil Institut plánování a rozvoje (IPR). Akce se chystá od roku 2014, nyní je projekt v územním řízení, stavbu za necelých 200 milionů korun zaplatí magistrát.

Jak uvádí web Prahou na kole, půjde o jedinou delší cyklostezku v Praze 10, která bude zcela oddělena od aut.

Výrazný nárůst počtu cyklistů zaznamenala po vypuknutí koronavirové krize řada světových měst, Prahu nevyjímaje. Jen za letošní říjen sčítače napočítaly přes 500 tisíce průjezdů lidí na kolech, přičemž loni to bylo o 200 tisíc méně.

I když v metropoli zůstává řada míst pro cyklisty stále nebezpečných, podle radního pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) se blýská na lepší časy.

Vyšehradským tunelem nově po chodníku

„Dokončili jsme velké akce, které byly dlouho plánovány, jako jsou Trojská lávka a vodní prostup Rokytka v Libni na cyklotrase A26,“ pochlubil se Scheinherr. „Především jsme však zrealizovali řadu menších cykloopatření v rámci údržby a úprav, jako například cyklopruhy na Podolském a Rašínově nábřeží.“

Nově povolená je jízda Vyšehradským tunelem. „Cyklisté byli léta hnáni do vozovky a ve stísněném místě docházelo k nehodám s auty. Nyní mohou jezdit po chodníku omezenou rychlostí s respektem k chodcům,“ vysvětlil Scheinherr.

Web Čistou stopou Prahou zase připomněl rekordy. Letos se v metropoli postavilo 7,6 km oddělených cyklostezek, na silnice se nakreslilo 19,5 km cyklopruhů, zprůjezdnilo se 3,5 km cykloobousměrek…

Do konce roku je v plánu nový cyklopruh na Alšově nábřeží u Rudolfina. V současné době Technická správa komunikací (TSK) upravuje nájezdové rampy na náplavku u Mánesa, na řadu mají přijít i další nájezdy na náplavku. Ochranné pruhy se objevily rovněž Na Klárově, TSK je nakreslila v rámci rozšiřování tramvajových ostrůvků.

Nové stezky vznikly i na okrajích Prahy

Budovalo se rovněž na okrajích hlavního města, dva kilometry asfaltových cyklostezek vznikly v Čakovicích. Na ně se má v budoucnu napojit lávka do Lesoparku Letňany, díky čemuž bude možné na kole dojet pohodlně až k metru. Pracovalo se i na opačném konci města, v polovině září TSK dokončila cyklostezku Cholupice Dolní Břežany.

Vedení města chce pohnout i s nebezpečnými místy, na která si cyklisté a chodci pravidelně stěžují. V rukou má již stavební povolení pro rekonstrukci křižovatky pod Bulovkou v ulici Povltavská, kde práce mají začít příští rok.