Smělý slib si dali pražští radní po svém nástupu do funkce v roce 2006. Zavázali se k tomu, že během svého čtyřletého volebního období nechají vybudovat 80 kilometrů nových tras po cyklisty. Zatím se podařilo otevřít jen úseky o celkové délce 13,5 kilometru.
„V Praze je bohužel na prvním místě automobilová doprava. Na mnoha místech by budování cest pro ekologickou dopravu znamenalo úbytek stání pro auta a to je pro město nepředstavitelné,“ uvedl Michal Křivohlávek z iniciativy Auto*Mat, podle kterého je toto jeden z hlavních důvodů chladného přístupu pražských úředníků k povolování a budování nových cyklostezek.
Štěpánek: slib dodržíme
Současný stav pražské sítě cyklisty příliš neuspokojuje. Bankovní úředník Petr Holoubek jezdí z Černého Mostu na kole do práce v centru. „Chybí mi tady ucelený systém. Chvíli jedu po cyklostezce, pak se pletu mezi lidmi na chodníku a pak mě ohrožují auta,“ sdělil své dojmy z cest po metropoli.
Radní pro životní prostředí Petr Štěpánek, který je za budování stezek pro cyklisty v Praze odpovědný, však s kritikou nesouhlasí. Podle něj se za minulý rok podařilo vybudovat téměř 20 kilometrů nových cyklostezek, což je rekord v pražské historii.
Některé cesty se nedají označovat jako cyklostezky, i když lidem na kolech vyhovují. Stačí, když například na jednom místě cestu přetne omezený vjezd do budov a v takovém případě se už nedá označit jako cyklostezka. „Máme už utvořený plán nových tras do roku 2010 a troufnu si říct, že slib určitě dodržíme,“ řekl Štěpánek.