„Úprava pruhů a cyklopruhů v okolí Vltavské výrazně zvyšují bezpečnost a plynulost provozu v daném místě. Díky nově vymezenému prostoru pro pěší se znatelně zlepší spojení od Strossmayerova náměstí směrem k rekreačnímu území na ostrově Štvanice. Důležitým aspektem jsou i nová parkovací stání, která ocení nejen rezidenti,“ uvedl končící radní Dolínek v tiskové zprávě.

Podle magistrátu se jedná o testovací úpravy, které budou po vyhodnocení výhledově nahrazeny stavebním řešením v návaznosti na rekostrunkci Hlávkova mostu, jak se doslova píše na webu pražského magistrátu. Chráněná památka, přes níž vede frekventovaná silnice, je v havarijním stavu a spolu s Libeňským mostem se stal nejdiskutovanějším tématem ohledně dopravy v metropoli.

V rámci zmiňovaných úprav vznikly také tři nové sdružené přechody pro chodce a přejezd pro cyklisty, které vedou přes křižovatku u Hlávkova mostu. Bezbariérové propojení budovy Elektrických podniků a Hlávkova mostu bylo z původních 620 metrů zkráceno na 90 metrů. Pěší se tak nově mohou vyhnout schodům a podchodům, čímž ušetří tři až osm minut chůze.

To je cykloteror

V podjezdu pod magistrálou vznikl parkovací pás a v oblouku rampy pod budovou Galilea je dokonce umožněno parkování zdarma, nové volné parkoviště (v okolí jsou barevné zóny placeného stání) má kapacitu třicet vozidel. „Dále byl prodloužen pás parkování v režimu zóny placeného stání na nábřeží Kpt. Jaroše a doplněno rychlootáčkové zastavení pro přibližně deset zásobovacích vozidel v Bubenské ulici,“ uvádí Dolínkova zpráva.

O zákazu cyklistů na území Prahy 1 rozhodne až nové vedení městské části. Středeční schůzka cyklokomise, spolku Automat a zástupců Prahy 1 byla zrušena.

Avšak zřejmě nejdiskutovanější novinkou jsou cyklopruhy, které podle vedení města „vytvořily ve vozovce bezpečné a přímé propojení dřívějších úprav v ulicích Bubenská, nábřeží Kpt. Jaroše, Dukelských hrdinů a Argentinská.“ V případě potřeby mohou cyklopruhy využít také vozidla Integrovaného záchranného systému, když by se v místě vytvořily kolony - mimochodem, to se stává běžně. „Současně byla vytvořena ucelená síť chráněných chodníkových stezek s návazností na páteřní pravobřežní cyklotrasu podél Vltavy,“ dodává Dolínek.

„Tohle je cykloteror, kterýho blba napadlo kreslit na magistrálu cyklopruhy? Proč zrovna tady? Proč cpou cyklisty do tak dopravně exponovaného místa?“ ptá se na Facebooku uživatel Alex J. Bruna. Diskuze se rozproudila na profilu uživatele Cyklista Pražský, který zveřejnil minulý pátek video z jízdy na kole daným územím.

„Obávám se, že je jen otázkou času, kdy na křižovatce u holešovické tržnice nějaké auto srazí cyklistu. Z pohledu řidiče, který se chce dostat do pravého pruhu a pokračovat podle Vltavy je to nepřehledná a nebezpečná situace,“ napsal Dan Přibáň, který proslul cestováním po světě ve žlutém trabantu. Že má strach napsala rovněž Jana Plamínková (STAN), radní pro životní prostředí a starostka Slivence.