„Prvořadý je v tuto chvíli problém zón placeného stání. K návrhu magistrátu jsme vytvořili čtyři strany připomínek," uvedl místostarosta Prahy 2 Jan Korseska.

Dalším důležitým tématem jsou změny ve vedení linek MHD. Zároveň chtějí také prosazovat návrat tramvaje na Václavské náměstí tak, aby po překonání magistrály směrem od Vinohrad tramvaje odbočily do Wilsonovy ulice a k Hlavnímu nádraží.

Všichni čtyři radní pro dopravu, místostarosta Richard Bureš z Prahy 1, místostarosta Jan Korseska z Prahy 2, místostarostka Lucie Vítkovská z Prahy 3 a radní Tomáš Holeček z Prahy 9 byli zvoleni za ODS. Podle Bureše přemýšleli i o oslovení dalších městských částí, se kterými jejich území hraničí, například o Praze 5.

Kudy povede městský okruh?

Chtějí řešit také regulaci dopravy, zavádění chytrých technologií do chodu města nebo prosazovat urychlenou dostavbu vnitřního a vnějšího městského okruhu. To ale na městských částech ani na Praze příliš nezáleží, jde o investici státu.

Zatím navíc není jasné, kudy přesně severní část vnějšího okruhu povede. Městským částem Prahy se totiž nelíbí varianta, která by auta přivedla do jejich blízkosti a prosazují vedení okruhu Středočeským krajem. Jeho obce zase naopak prosazují vedení uvnitř Prahy.

Čtěte také: Může pokračování Blanky vést kompletně po povrchu?