VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stamilionová úspora v MHD? Jedna velká lež!

Praha – Po šesti týdnech nového systému městské hromadné dopravy se objem předpokládaných úspor zřejmě ztenčuje. Společnost Ropid, která má integrovanou dopravu v hlavním městě na starosti, svůj projekt za chodu zdokonaluje a zbavuje trhlin. Nepočítala ovšem s tím, že nedostatečnou zárukou spolehlivosti a v praxi nefungujícím plánem odradí část cestujících už na samotném počátku.

16.10.2012 1
SDÍLEJ:

Změna jízdních řádů v pražské MHD.Foto: Deník/Dimír Šťastný

„Lidé raději sednou do osobního automobilu, vzhledem k zahuštění silnic," říká dopravní odborník Petr Moos, člen oponentského týmu tohoto projektu z ČVUT, který už před zavedením systému se svými spolupracovníky varoval před možnými riziky. To se ukázalo jako opodstatněné.

Mnoho lidí, kteří jsou nespokojeni s nedostatečnou frekvencí nebo špatným spojením, totiž raději sedne za volant svého automobilu, což pro PID znamená úbytek platících cestujících. S tím ovšem Ropid ve svém návrhu na čtyři stamilionovou úsporu nepočítal. „Ohledně financí zatím nemůžeme provést relevantní srovnání. V tuto chvíli je pro nás prioritou reagovat operativně na poptávku cestujících," reaguje zdrženlivě tiskové centrum Ropidu v čele s mluvčím Filipem Drápalem.

fb-pd-podval

„Nyní je ještě příliš krátká doba na nějaké velké zhodnocení změn. Teprve až v listopadu budeme provádět anketní průzkum, kde se budeme ptát cestujících, jak jsou s novým systémem spokojeni. Zatím za sebou máme teprve měsíc a půl," řekl vedoucí plánování Ropidu Martin Jareš. Agentura STEM avšak udělala průzkum v září hned po spuštění systému. Z 550 Pražanů každý druhý vnímal zavedení nových linek jako změnu k horšímu. Pouze jedna desetina lidí byla spokojena.

„Osobně jsem jel několika linkami, abych si ověřil, jak to na problematických místech vypadá. Například přes Budějovickou. Díky těmto zkušenostem jsme posílili další spoje. A z toho, když celý systém můžeme takto vylepšovat a zdokonalovat, aby byl pro cestující co nejpohodlnější, mám radost" říká Jareš. „Hned na počátku jsme říkali, že je potřeba návrh upravovat a zdokonalovat za chodu, až ho uvidíme v provozu," říká Jareš.

„Nevím, pro bych měl být pokusným králíkem," konstatuje Pavel Černoch, který je nespokojený s tím, že organizace zrušila přímé spojení mezi Holešovicemi a Malou Stranou po nábřeží Kapitána Jaroše, tedy jeho domovem a prací. „Proč někdo mění systém, který funguje! Vysvětlí mi někdo ty zácpy po městě?" ptá se.

„Zjistili jsme, že nové linkové vedení nemá žádný zásadní vliv na plynulost a spolehlivost provozu MHD, ani na plynulost individuální dopravy. Hodnoty zpoždění na linkách jsou srovnatelné s podobným obdobím loňského roku," odpovídá mu mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Autor: Kateřina Chvátalová

16.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Revoluční ulice v Praze. Ilustrační foto.

Praha nechá vypracovat studii na proměnu ulice Revoluční

Popelnice na tříděný odpad. Ilustrační foto.
5

Praha koupí od AVE CZ akcie Pražských služeb. Skoro je ovládne

Záchranka: Příjem pacienta nemocnicí trvá i tři hodiny. Situace se ale zlepšuje

/INFOGRAFIKA/ Komplikovaných předání na urgentní příjem jsou už „pouze“ jednotky měsíčně. Problém je stále v nedostatku lůžek. Až tříhodinové zpoždění si podle interních dokumentů pražské záchranné služby, které získala redakce, na svůj vrub připsala letos v září motolská nemocnice, když od záchranářů nepřevzala ženu s příznaky mrtvice. Pacientku nakonec přijala Všeobecná fakultní nemocnice v Praze (VFN). 

Další schůzky s ANO? Hnutí nejprve představí Zemanovi menšinovou vládu

Hnutí ANO chce oslovit sněmovní strany s programovým prohlášením své menšinové vlády až potom, co záměr představí prezidentovi Miloši Zemanovi. Předseda hnutí Andrej Babiš před ustavující schůzí Sněmovny zopakoval, že vítěz voleb nedostal šanci na sestavení většiny, protože ostatní strany spolupráci striktně odmítly.

Pražští policisté zadrželi na začátku listopadu 241 kapsářů. Víc než loni

Husarský kousek se povedl pražským policistům, kteří na začátku listopadu zadrželi 241 kapsářů. Je to více než za celý loňský rok, kdy se podařilo dopadnout 189. Kapsáři se nejčastěji pohybují v širším centru hlavního města, tedy na Praze 1 a 2. Informovali o tom pražští policisté na svých internetových stránkách.

V pražských lesích přibylo 500 nových laviček. Oprav se dočkají i dětská hřiště

Hostivařský lesopark, Prokopské údolí, Divoká Šárka, Kunratický les či Chuchelský háj. Na řadě míst metropole mohou návštěvníci narazit na obnovená posezení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT