Pro studii městský Institut plánování a rozvoje (IPR) podle Kolínské využije i předchozí dokumenty, které pro zástavbu území vznikly. "Změna je důležitá také v tom, abychom mohli pohnout s budovou nákladového nádraží, kde má vzniknout kulturně-společenské centrum. Aktuální územní plán počítá jen s využitím pro potřeby železnice," vysvětlila Kolínská.

O zástavbě území nádraží se mluví několik let 

V budově, která je už čtyři roky kulturní památkou, by mohly sídlit kulturní instituce v čele s Národním filmovým archivem, který hledá nové sídlo v širším centru Prahy. Uvažovalo se i o možnosti vybudovat v areálu nádraží společné expozice kamenosochařství Národního muzea a hlavního města Prahy.

O zástavbě rozsáhlého území léta nevyužívaného nádraží se mluví několik let. Původně měla kromě kolejí zmizet také zmíněná budova, proti se ale postavili místní obyvatelé i někteří politici. Později byla prohlášena za kulturní památku.

Firma slíbila městské části, že v místě vybuduje školku

Studie by měla nastínit urbanistické a dopravní řešení území včetně veřejných prostranství. Například, kudy povedou tramvajové trati nebo, kde budou školy či parky. Zabývat by se měla i funkcionalistickou budovou a jejím využitím. Studie však nebude řešit celé území, jeho část na severozápadním okraji totiž vlastní Central Group a tam je již vydáno územní rozhodnutí a stavební uzávěra tam neplatí.

Radnice Prahy 3 v loňském roce schválila smlouvu s firmou Central Group, která vlastní severozápadní část území a chce tam postavit přes 2000 bytů. Městské části firma přislíbila vybudovat školku. Smlouvu kritizovala opozice na Praze 3, která ji považuje pro radnici za nevýhodnou. Podle Kolínské by území mělo být řešeno jako celek. Podobnou studii jako dnes pro žižkovské nádraží loni v listopadu schválila rada pro podobné území Holešovice Bubny-Zátory.