V lednu odstartovala politická krize uvnitř magistrátní koalice Už v lednu tohoto roku, tedy jen necelé dva měsíce po svém vzniku, se fakticky začala drolit magistrátní koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice.
Jednou z prvních zásadních ran do politické soudržnosti bylo pozastavení platnosti pražských stavebních předpisů (PSP) Ministerstvem pro místní rozvoj 16. ledna 2015.
Odtud se začal odvíjet spor mezi resortně odpovědným náměstkem primátorky Matějem Stropnickým (SZ, Trojkoalice) a radními za ANO a ČSSD, který v srpnu vyvrcholil odebráním kompetencí k PSP z rukou Stropnického.
Poté, co radní za ANO a ČSSD na začátku září Stropnickému odňali i kompetenci k Institutu plánování a rozvoje hlavního města, to Trojkoalice označila za hrubé porušení koaliční smlouvy. Ještě v lednu se ovšem magistrátní koalice shodla na údajné jednotě a o deset měsíců tak oddálila svůj faktický rozpad.
I přesto, že také ANO a ČSSD obviňovaly Trojkoalici z porušení koaliční smlouvy kvůli tomu, že náměstek Stropnický hlasoval proti koaličnímu návrhu na vypsání desetiletého tendru na svoz komunálního odpadu za 13 miliard korun.
V lednu tím pádem odstartovala série tak zvaných dohodovacích řízení, která měla za cíl řešit vnitropolitické spory. Úspěch nakonec nezaznamenala. 3. února ANO a ČSSD vyzvaly náměstka Stropnického k rezignaci. Trojkoalice to odmítla a naopak zažádala o navrácení jeho kompetencí.
Únor: „alternativa" k Opencard i vyhrocená situace na záchranceHledání záložního řešení kvůli možnému krachu předraženého a nedostatečně funkčního projektu Opencard přivedlo radní hlavního města ke schválení výdeje papírových kuponů na MHD.
Počínaje 6. únorem tohoto roku cestující dostali možnost zakoupit si vedle elektronického jízdného také papírový předplatný kupon.
Toto kritizované řešení se později ukázalo jako poměrně funkční. Zvláště ve chvíli, kdy kvůli neplatným licenčním smlouvám došlo k několika výpadkům služby vydávání nových karet Opencard.
Vedení města později přiznalo, že projekt za 1,74 miliardy korun je „mrtvý" a nejpozději do dvou let definitivně skončí. Jeho náhradou se má stát řádově levnější elektronická aplikace.
V únoru tohoto roku v metropoli také vygradovala dlouho doutnající krize uvnitř záchranné služby. Tamní odboráři vyhlásili stávkovou pohotovost kvůli údajné šikaně na pracovišti, porušování kolektivní smlouvy, zákoníku práce a nevhodnému chování vedení.
Nespokojenost odborářů v polovině května vedla až k odvolání dlouholetého šéfa záchranky Zdeňka Schwarze.
Ten jednoznačně popíral jakékoliv manažerské pochybení a důvody, vyřčené odboráři, označil za lživé a vykonstruované.
Následně se přihlásil do výběrového řízení, avšak neuspěl. Jeho nástupcem se stal Petr Kolouch.
Od března připomíná socha transportyBrána nenávratna. Tak se nazývá socha Aleše Veselého (na fotografii), která od 9. března tohoto roku připomíná nacistické transporty židů do koncentračních táborů. Instalace kolejí směřujících k nebi slouží jako pomyslný základní kámen příštího Památníku ticha odkazujícího na hrůzy holocaust.
V dubnu se otevřely nové stanice metraCestujícím se 6. dubna, na Velikonoční pondělí, otevřel nový úsek linky metra A se čtyřmi stanicemi Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.
Výstavba začala v roce 2009 a stála zhruba dvacet miliard korun.
Původně mělo prodloužení linky A vést přes Červený vrch až na Letiště Václava Havla. Od tohoto plánu ale bylo z technických i finančních důvodů upouštěno.
Samotná stavba se několikrát dostala do vážných problémů. Zejména kvůli čerpání evropských dotací.
Největší kritiku stavebníci sklidili za absenci eskalátorů ve stanici Nádraží Veleslavín, která je hlavním přestupním uzlem na letiště.
Obyvatelé Dejvic se v květnu přiotrávili vodou z vodovoduPravděpodobně nejrozsáhlejší havárie vodovodního řadu v novodobé historii metropole postihla v květnu tohoto roku na 32 tisíc obyvatel Dejvic a části Bubenče.
Voda z kohoutku nebyla pitná téměř pět dní. Lidé byli nuceni využívat k pití, vaření a dokonce i mytí náhradní zdroje z cisteren.
Podle výsledku šetření vodovod kontaminoval průsak z kanalizace ve Střešovicích, na kterou je mimo jiné napojena i Ústřední vojenská nemocnice. To, že by nečištění pocházelo přímo nemocnice, která má vlastní čističku, se nepotvrdilo.
Tento průsak zamořil vodovodní řad viry a bakteriemi. Následkem toho více než čtyři tisíce lidí onemocnělo především střevními infekcemi. Třiatřicet z nich muselo být hospitalizováno v nemocnici. Hygienici následně doporučili plošné očkování dětí proti žloutence. O odškodnění požádalo téměř pět tisíc poškozených. Zdeňka Jágrova z Hygienické stanice hlavního města Prahy uvedla, že havárie podobného rozsahu nebyla zaznamenána nejméně sedmdesát let.
Od června si cestující kupovali zlevněné roční jízdné na MHDO tisíc sto korun, s platností od července 2015, zlevnilo roční předplatné jízdné na pražskou MHD.
Právě v červnu tohoto roku si ho cestující mohli poprvé zakoupit a jen během několika prvních dnů jich tak učinily tisíce. Roční kupon nově vyšel na 3650 korun, místo původních 4750 korun. Zlevnění přišlo vůbec poprvé po dlouhých osmi letech.
Dle dřívějších předvolebních slibů stran magistrátní koalice mělo být roční předplatné jízdné zlevněno hned na začátku roku 2015, ale vedení města se na tento krok nestihlo dostatečně připravit. Přimělo tak zhruba 15 tisíc cestujících odložit zakoupení ročního předplatného kuponu. Těm, kteří koupi neodložili nebyla poskytnuta slibovaná kompenzace.
Pro rozpočet dopravního podniku znamená tento krok propad v ročních příjmech řádově 400 milionů korun. Magistrát ale deklaroval, že se mu podařilo dostat více lidí do MHD. Zavedl také jízdné zdarma pro jednoho dospělého, coby doprovod dítěte do tří let. Nově se v MHD svezou zdarma také psi.