Z výběrového řízení na vytvoření projektu na stavbu metra na trase D vyřadil pražský dopravní podnik (DP) společnost Mott MacDonald. Ta přitom nabídla ze všech účastníků nejnižší cenu, a to 390 milionů korun.

Další dva zájemci Metrostav a Sudop, jež pokračují v soutěži dále, nabídli vytvoření projektu za 490, respektive 470 milionů korun. Jako první o tom informovaly Hospodářské noviny. Ty dále o celém výběrovém řízení spekulovaly a upozornily na fakt, že údajným hlavním důvodem pro vyřazení bylo to, že společnost Mott MacDonald nedokázala vysvětlit, jak by tak nízké ceny dosáhla.

Ředitel Dvořák spekulace odmítá

Dopravní podnik však všechny spekulace odmítá, a i proto včera před novináře předstoupil generální ředitel DP Martin Dvořák, aby vnesl do zmíněného řízení více světla.

„Společnost Mott MacDonald nesplnila hned osm důležitých parametrů, takže o jejím vyřazení určitě nerozhodlo pouze to, že nedokázala vysvětlit svou nízkou nabídku. Například nebyl správný předložený certifikát ISO, někteří pracovníci firmy měli pracovní poměry uzavřené u jiných společností, některým listinám chybělo potřebné osvědčení a podobně,“ vyjmenoval několik pochybení.

Navíc podle jeho slov dostala společnost lhůtu, aby nedostatky odstranila, ale nakonec se tak nestalo.

Dopravní podnik se kontroly nebojí

V současné době se bude výběrovým řízením zřejmě zabývat také Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

„Ve většině případů tyto zakázky úřad prověřuje a proti tomu samozřejmě vůbec nic nenamítáme. Je také nutné dodat, že za poslední dva roky pro nás veškerá podobná šetření skončila dobře a jsem přesvědčen, že to tak bude i tentokrát,“ doplnil generální ředitel DP Martin Dvořák.