„Touto moderní a vysoce účinnou technologií jsme schopni vydezinfikovat zhruba 10 až 12 tramvají denně v závislosti na provozních požadavcích. Dezinfekci budeme provádět paralelně ve třech vozovnách,“ uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.
Ozonová technologie má podle něj dlouhodobé účinky a dosáhne i do prostor, kam se jiná dezinfekce nedostane, například do nepřístupných skulin a pórů materiálu. Nenechává žádné stopy na tkaninách ani kůži, nevadí alergikům. Ošetření jednoho krátkého vozu ozonem zabere minimálně hodinu, u vozů 14T a 15T to je dvojnásobek.
Denní úklid
Dopravní podnik bude zároveň tramvaje i nadále denně uklízet standardním čisticím prostředkem, jednou za šest týdnů pak prochází každá tramvaj generálním úklidem.
Do intenzivnějšího boje s patogenními organismy v tramvajích se nedávno pustil i brněnský dopravní podnik, který testuje antibakteriální nástřik. Na viry pak nasadil koncentrovanější dezinfekci.