„V devět hodin začíná místní šetření s cílem zahájit zkušební provoz,“ potvrdil Deníku servisní ředitel společnosti Eltodo Jiří Skála. Křižovatka tak začne fungovat po několika letech vzájemného jednání mezi Úřadem Městské části Praha 6 a Magistrátem hlavního města Prahy.

Hledání peněz

Podle vedoucí odboru dopravy Prahy 6 Dany Charvátové však proces urychlit ze strany úřadu ani magistrátu nešel. „Každé zřízení světelné křižovatky je letitou záležitostí, která musí projít územním i stavebním řízením,“ upozornila Charvátová. Podle ní jsou léta přípravy dána nejen dlouhodobým legislativním procesem, ale také hledáním finančních prostředků v rozpočtu hlavního města. Křižovatka vyšla na 6,5 milionu korun.

Zatímco chodci si mohou oddechnout, řidiči projíždějící Patočkovou budou muset šlápnout na brzdu. „Pokud však bude křižovatka dobře naprojektována, k dopravním komplikacím by docházet nemělo.

Naopak, světelná křižovatka zvýší nejen bezpečnost chodců, ale i řidičů, kteří vyjíždějí z Bělohorské ulice,“ sdělil ředitel Ústavu dopravního inženýrství hlavního města Prahy Ladislav Pivec. Podle něj musejí řidiči, kterých denně Patočkovou projede 36 tisíc, počítat v prvních týdnech zkušebního provozu, kdy bude dolaďován program, který světelnou křižovatku ovládá, se zdržením dopravy.

Patočkovu ulici však kromě světelné křižovatky čekají i další změny. V lednu je veřejnosti prezentovala radnice Prahy 6, která slíbila zdrsňující pásy před přechody a přisvětlení přechodů nejen na Patočkově, ale i Bělohorské a Evropské ulici. Jeden z drsných pásů, které zkracují brzdnou dráhu vozidel, budou pracovníci odborné firmy nastřikovat na vozovku dnes u Drinopolu.