Pražský dopravní podnik (DPP) nejprve představil hotové dílo zástupcům médií v neděli vpodvečer. Od pondělního zahájení provozu metra na lince B bude moct novinky na Andělu vyzkoušet i veřejnost.

Je třeba říct, že se cestujícím výrazně uleví, neboť dlouho museli vstupovat a vystupovat Na Knížecí u autobusového nádraží, či využít - často přeplněného - výtahu blíž obchodnímu centru, hotelům a administrativním budovám.

Zrekonstruovaný eskalátor ve stanici pražského metra Anděl."V rámci rekonstrukce proběhly dále i sanace průsaků v eskalátorovém tunelu, elektro práce na novém osvětlení, silových rozvodech, rozvaděčích a slaboproudých zařízeních," informoval DPP v tiskové zprávě s tím, že se podařilo předpokládanou dobu uzavírky zkrátit o dva měsíce.

Celkové náklady této akce se vyšplhají na zhruba 225 milionů korun.

"Především chci veřejnosti poděkovat za trpělivost, protože je mi jasné, že mnoha lidem způsobilo to omezení komplikace. I proto jsem ráda, že se celou rekonstrukci nakonec podařilo dokončit o několik dní dříve, než bylo plánované," uvedla pražská primátorka Adriana Krnáčová.

Nové eskalátory splňují požadavky moderního zařízení, mají řadu bezpečnostních prvků a jejich dodavatel garantuje dostupnost hlavních náhradních dílů po dobu 25 let.

"Vzhledem k vytíženosti Anděla a konkrétně tohoto vestibulu jsem velmi tlačil na maximální urychlení rekonstrukce. Uzavírka logicky způsobila cestujícím komplikace, ale modernizace stanic metra je nutná, aby mohly do budoucna bez problémů sloužit," řekl Petr Dolínek, náměstek pražské primátorky pro dopravu, sport a volný čas. 

Původní sovětské eskalátory sloužily od ražby stanice Moskevská, jak zněl původní název. Otevřena byla 2. listopadu 1985. Za loňský rok za rok Anděl "odbavil" přes 23 milion cestujících. Průměrný denní obrat činil do uzavření vesibulu na konci září zhruba 54 tisíc lidí. Díky pondělnímu otevření se mohou na Anděl brzy vrátit tradiční famářské trhy. Takže tam bude zase pořádně živo.

Dopravní podnik plánuje na "béčku" na podzim zahájit ještě rekonstrukční práce ve stanici Karlovo náměstí. Ještě předtím by se měla plně zpřístupnit stanice Náměstí Republiky. Opravy stanic na dalších dvou linkách by neměly omezit provoz.

V budoucnu by se mohl rekonstrukce dočkat také druhý vstup ve stanici Anděl, ten u autobusového terminálu neodpovídá moderním trendům a podle některých působí až nedůstojně.