Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující v tramvajích budou sedět na dřevu

Praha - Polstrované sedačky se neosvědčily, plast už neláká, nový materiál je prý odolný.

6.9.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Milan Jaroš

Jak vybrat ty správné sedačky do tramvají? Otázka, která tíží pražský dopravní podnik (DP) po desítky let. Plastové, polstrované zřejmě ne, na začátku třetího tisíciletí to vypadá, že zvítězí dřevěné.

„Čalouněné sedačky se neosvědčily. Někteří lidé raději ve vozech stojí, protože se stává, že po některých cestujících zapáchají a po několika vyčištěních se navíc opotřebují,“ vysvětlila mluvčí DP Ilona Vysoudilová. Připomíná, že už nejstarší vozy koněspřežky měly původně čalouněná sedadla, ale postupem času se přecházelo ke dřevu.

Praktické, komfortní i estetické

Od roku 1964 se pak začaly do tramvají montovat plastové sedačky, které se staly na dlouhá desetiletí standardem, ale v autobusech se stále objevovaly čalouněné.

V tomto ohledu nyní začíná malá revoluce. „S postupným příchodem nových tramvají 15T ForCity budou v dopravním podniku dosluhovat tramvaje T3 (staré klasické tramvaje) a s nimi tak postupně budou mizet i klasické šedé a červené plastové sedačky. „Dřevěná sedadla jsou skutečně komfortní. Kromě nových tramvají je instalujeme i do vybraných typů rekonstruovaných vozů. Tento nový materiál se může opřít i o přání cestujících. Ti totiž preferují takové sezení, které vypadá na první pohled čistě. Dřevo navíc působí dobře také esteticky,“ pokračovala Vysoudilová.

Snadnější údržba

Oproti plastům bude u dřeva snadnější údržba a architekt Patrik Kotas, který navrhoval podobu nových tramvají také dobře ví, že dřevo bude vyvolávat vzpomínky na prvorepublikovou eleganci tehdejších vozů MHD. Nové sedačky jsou navržené tak, aby jemně pružily a byly dobře anatomicky vytvarované. Do sedaček nejrůznějších materiálů lze dělat různé vrypy. Výhodou dřeva je, že vrypy stačí přebrousit, zatmelit a poté přetřít lakem a sedadlo je opět připraveno do provozu. „Právě snadná údržba je jednou z hlavních předností, a proto jsme k tomuto typu přistoupili.“ Přesto se dřevo bude objevovat pouze v tramvajích. Autobusy a vozy metra zůstávají beze změn. Do nich se totiž dřevo esteticky nehodí.

Autor: Lukáš Marek

6.9.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hluk, špína. Přetížená magistrála v samém centru Prahy.

Magistrála může jít mezi Vyšehradem a Pankrácem pod zem

Finančník Petr Kellner.
25

Kellnerova nadace odmítá Babišova slova, že nejde o charitu

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Pokud chcete ještě něco vědět před volbami od kandidujících stran, máte šanci se zeptat právě teď. Deník ji vašim jménem položí už ve čtvrtek 19. října, tedy den před parlamentními volbami, desítce lídrů politických stran při závěrečné předvolební debatě v sídle listu.

Startuje soutěž Chance být hvězdou. Točte a posílejte videa

Parádičky, skvostné góly. Bláznivý maskot, hluční fanoušci (a sličné fanynky). To všechno přináší fotbal. A právě dnes startuje soutěž, jež určí, kde najdete ty nejzajímavější borce.

Nový šéfdirigent České filharmonie Byčkov má smlouvu na pět let

Ředitel České filharmonie (ČF) David Mareček dnes v pražském Rudolfinu za přítomnosti ministra kultury Daniela Hermana (KDU-ČSL) podepsal pětiletou smlouvu s novým šéfdirigentem Semjonem Byčkovem. Čtyřiašedesátiletý Američan ruského původu filharmonii povede po zesnulém Jiřím Bělohlávkovi. Semjon Byčkov byl jmenován šéfdirigentem a hudebním ředitelem České filharmonie od sezony 2018/2019. Orchestru se současně ujmou dva hlavní hostující dirigenti Jakub Hrůša a Tomáš Netopil.

Soud zaslal lobbistovi Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu

Městský soud v Praze zaslal v pátek lobbistovi Marku Dalíkovi výzvu k nástupu pětiletého trestu. ČTK to řekla mluvčí soudu Markéta Puci. Kdy musí Dalík nastoupit do vězení, sdělí mluvčí až poté, co si lobbista zásilku vyzvedne.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení