„Myslím, že pro řadu Pražanů jde doslova o symbolickou změnu. Na Masarykovo nádraží jezdím od mládí a za posledních 40 let se tamní toalety nezměnily,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel ČD Pavel Krtek.

„Masarykovo nádraží nebylo součástí prodeje části závodu, v rámci něhož přešla většina výpravních budov do vlastnictví SŽDC. Je tedy stále naším majetkem a společně s Pentou, která probíhající opravy provádí, bychom z něj rádi vybudovali moderní dopravní terminál. Jde o krásné historické nádraží a my z něj postupně uděláme výkladní skříň Českých drah. Denně sem míří desítky spojů zejména pražské příměstské dopravy a výhledově sem budou zajíždět i vlaky z Letiště Václava Havla,“ doplnil Krtek.

Historická dvorana se nedávno dočkala nového zastřešení a dlažeb. V objektu také vznikla kavárna a komerční prostory. Byly také vybudovány nové přípojky a trafostanice. Nové toalety bude provozovat společnost JLV.

„V historické budově Masarykova nádraží jsme zatím proinvestovali přes sto milionů korun. Další prostředky si vyžádá zřízení zákaznického centra Českých drah s pokladnami,“ řekl Ivo Mravinac ze společnosti Penta Investments.

„Pokladny budou v těsné blízkosti nádražní dvorany podél spojovací chodby k Hybernské ulici. Výrazně se tak přiblíží k nástupištím a také k frekventovaným přístupům do nádraží od metra a zastávky tramvají v Havlíčkově ulici. Zákazníkům začnou sloužit ke konci letošního roku,“ upřesnil.

Nejstarší železniční stanice 

Opravou projdou v dalších etapách i další obchodní prostory. Připravuje se také projekt na využití a opravu prostor ve vyšších podlažích, které jsou pro veřejnost skryté.

Masarykovo nádraží je nejstarší železniční stanicí. Vlak, který zahájil jeho provoz, sem přijel před více než 160 lety (20. srpna 1845). Původní budovy dodnes slouží svému účelu a jsou v provozu. Byly vystavěné v letech 1844 – 1845 podle návrhu architekta  Antonína Jünglinga.