Server České noviny informoval o tom, že Kramařík podnikne během cesty dvacet mezipřistání - první zahraniční bude v Bělehradě. Místa vybíral zejména podle toho, zda tam mají vhodný letecký benzin, protože malé letadlo, jakým je Cessna P210N OK-TGM, vyžaduje specifický typ paliva.
"Trasování bylo takové geopolitické. Jsou země, které jsou malým letadlům zaslíbené, jako třeba Spojené státy nebo Česká republika, a země, které jim zrovna zaslíbené nejsou, třeba Rusko nebo Čína," citovaly Kramaříka České noviny s tím, že euroasijský kontinent obletí přes Blízký východ, Indii a Japonsko. Dále bude pokračovat přes Pacifik a Spojené státy.
Podle serveru trvala příprava cesty několik měsíců a plánovaná trasa se za poslední půl rok čtyřicetkrát změnila. "My si myslíme, že už je fixní. Samozřejmě zkušenost hovoří tak, že změny nastávají a během cesty nastane plno změn," řekl Michal Pazourek, ředitel pozemního provozu ABS JETS, která vyjednávala povolení pro přelet a mezipřistání v jednotlivých státech.
Odvážnému pilotovi bude pomáhat tým dispečerů, přesto očekává, že některá místa budou riziková. Český aviatik totiž poletí v nízské části troposféry, kde bývá špatné počasí. "V Indii v období monzunů bouří od rána do večera a člověk si musí najít správný okamžik, kdy lze trať proletět," řekl Kramařík. Na Aleutských ostrovech zase častá nízká oblačnost komplikuje přistání, navíc tam chybí záložní letiště. V kokpitu stráví celkem 150 letových hodin.
Při středečním odletu Kramaříkův hornoplošník doprovodila čtyři letadla, s nimiž ve formaci přeletěl nad letištěm na kraji Prahy. "Jste blázni, a bláznům štěstí budiž přáno! Přeji šťastný návrat ve zdraví a nejlépe dle plánu! Držím palce!!!," napsal na facebookovou událost jeden z fanoušků.
Další lidé mohou posílat na adresu roman@okridlenylev.cz tipy na zajímavá místa spojená s českou historií, kde by pak mohl Kramařík zastavit. O své cestě chce informovat také prostřednictvím Českého rozhlasu, případně se poznámky z cesty objeví na sociálních sítích.