Český lvíček je světovým unikátem odkazujícím na významnou dobovou událost úzce svázanou s pražským Žofínem, a sice s představením prvního parovozu v Českých zemích.

Jeho výroba trvala skoro 80 dní a podílelo se na ní celkem osm řemeslníků. Za jeho nelehkým sestrojením stojí Josef Hanuš, jehož rodina se už po tři generace specializuje na výrobu atrakcí do lunaparků.

Tato zakázka pro ně byla ale zcela ojedinělá. „Vycházeli jsme pouze z dobové rytiny, překonávali zásadní nedostatek historických informací a původních nákresů, přesto jsme museli co nejvěrněji vystihnout původní podobu parovozu,“ vysvětluje Hanuš, který vláček se svými spolupracovníky vyrobil z kovu, plechu a dubového dřeva.

Na každém detailu si dal velmi záležet. Svědčí o tom například dubové, ručně vyráběné kazety, kterými je vláček obložen. „Dubové obložení je ručně frézováno, poté mořeno proti červotočům a následně třikrát ošetřeno proti vlivům počasí. Každá obkládací kazeta je tedy originál, proto není stoprocentně stejná a liší se v detailech. Na první pohled ale nejsou rozdíly patrné,“ říká Hanuš.

Český lvíček se bude pohybovat po kolejišti dlouhém 53 metrů, položeném na 128 pražcích rychlostí tři kilometry za hodinu. Podle slov výrobce by ale po změně poměru kol byl schopen vyvinout rychlost až 60 kilometrů v hodině. Poháněn je elektromotorem bulharské výroby, který byl původně určený pro nádražní pákové ještěrky. Celkové náklady na výrobu vláčku i s kolejištěm dosáhly jednoho milionu korun.

Vláček je kapacitně určen pro 12 dětí, o jejichž bezpečnost se bude starat vyškolená obsluha. Souprava bude také opatřena mezinárodním certifikátem německé společnosti TÜV-SÜD, která je renomovanou mezinárodní organizací, specializující se na vydávání certifikátů k bezpečnosti provozu atrakcí.

Provoz vláčku

Od 1. dubna do 31. srpna St – Ne: 10:00 – 12:00 a 12:45 - 19:00
Od 1. září do 31. října St – Ne: 10:00 – 12:00 a 12:45 - 18:00

Cena za obkroužení pěti okruhů je stanovena na symbolických deset korun