Oprava za 145 milionů korun bez DPH se týká Českobrodské ulice v úseku mezi ulicemi Ke Třem mostům až po ulici Na Vydrholci. „Největší komplikací bude skloubení autobusové a nákladní dopravy. Existuje projekt dopravních opatření, ale po předchozích zkušenostech z ostatních staveb jej bude nutné celý přepracovat a projednat s úřady,“ upozornila Jana Beranová ze společnosti Porr, která zakázku Technické správky komunikací (TSK) vyhrála.

Vozovka v Běchovicích je za hranicí životnosti

Relativní klid už na jaře příštího roku vystřídají poměrně velké komplikace. „Bohužel, během roku 2018 bude nutné tuto silnici často kompletně uzavírat. V okolí Běchovic jsme ale práce rozdělili na tři fáze, aby doprava byla narušena co možná nejméně,“ ujistila Beranová.

Podle ní prý provoz částečně odvede dálnice D11. Vozovka v Běchovicích je už za hranicí životnosti, proto potřebuje celkovou rekonstrukci, stejně jako rozpadlé obrubníky podél silnice. Součástí akce je i oprava několika mostů. Ta nejspíš přinese největší nepříjemnosti.

Dojde i na obnovu veřejného osvětlení

„V místech opravy mostů bude nutné zřídit provizorní komunikace, které zajistí provoz při jejich výstavbě,“ vysvětlila mluvčí TSK Barbora Lišková. Po dokončení stavby se prý nejen pohodlněji pojede, ale sníží se i hlučnost. Stavbaři počítají s položením speciálního hluk pohlcujícího asfaltu.

Lišková doplnila, že dojde také na obnovu veřejného osvětlení a zvýšení bezpečnosti přechodů pro chodce tak zvaným přisvětlením. „Chodníky a vjezdy budou nově převážně z betonové zámkové dlažby, přičemž chodníky v barvě šedé a vjezdy v barvě červené,“ zmínila dále mluvčí TSK.

„Zatímco u velkých staveb silnic ceny v soutěžích výrazně klesají o desítky procent ve srovnání s původním rozpočtem podle projektu, v případě opravy v Běchovicích je cena oproti projektu nižší jen o pět procent. Dopravní stavby v Praze jsou velice komplikované, především vzhledem ke složité a náročné dopravní situaci a provádění staveb za provozu, což přináší značné náklady,“ vysvětlila Beranová.