„Mezi TOP 10 parfémů na trhu se za poslední roky probojovala pouze Chloé, která se stala okamžitě bestsellerem. Jinak je seznam předních příček roky velmi stabilní," uvedla ředitelka marketingu Vivantis a Parfemy.cz Hana Hutlová. Češi podle ní často kupují i dražší parfémy, velmi dobře se prodávají například luxusní parfémy značky Niche.
Čtěte také: Parfémy neskryjí tělesnou vůni svědčící o některých vlastnostech
Sílí segment luxusní kosmetiky
Podle údajů e-shopu Alza.cz roste zájem o profesionální kosmetiku. „Pozorujeme, že lidé o své tělo více dbají a investují do sebe více peněz. Stále častěji jsou ochotni investovat do kvalitnějších a dražších produktů," uvedla mluvčí e-shopu Patricie Šedivá.
Sílí segment luxusní kosmetiky, více se prodává zejména profesionální kadeřnická vlasová kosmetika. "Populární jsou také kosmetické oleje - např. marulový nebo arganový. Specialitou, a u nás také bestsellerem, je černá zubní pasta Ecodenta," dodala Hutlová.
Češi průměrně za kosmetiku utratí 600 korun měsíčně
On-line prodej drogerie, parfumerie a krmiva pro domácí zvířata se loni meziročně zvýšil o více než 55 procent a rostl tak na internetu nejrychleji. Vyplývá to z údajů společnosti GfK. Podle údajů Heureky je průměrná hodnota objednávky v segmentu kosmetiky 517 korun, což je výrazně méně, než je průměrná objednávka napříč celým trhem. "Je to způsobena tím, že se zákazníci naučili nakupovat s tomto segmentu opakovaně," uvedla Alexandra Čermáková z Heureky.
Češi průměrně za kosmetiku a parfémy utratí 600 korun měsíčně. Většinou nakupují v kamenných drogeriích. Kosmetické výrobky a vůně pravidelně nakupuje 69 procent lidí - devět z deseti žen a téměř polovina mužů, vyplývá ze studie společnosti GfK Czech.
Čtěte také: V tržnici se našly tisíce padělků vůní
Na vzestupu jsou kosmetické služby
Při výběru výrobků je klíčová vůně, a to i u kategorií, kde vůně nesouvisí bezprostředně s funkcí produktu. Jde například o vlasovou kosmetiku, krémy, mýdla, sprchové gely, pěny na holení i dětskou kosmetiku. Kromě vůně je pro zákazníky tradičně důležitá cena a odpovídající kvalita.
Na vzestupu jsou také kosmetické služby spojené s péčí o tělo. "Favoritem procedur je v posledních letech zejména dentální hygiena a bělení zubů. Odstranění zubního kamene přestali zubaři dělat a pacienty posílají právě k dentálním hygienikům. Zejména v Praze je poptávka po této službě celoročně konstantní a velká. Aktuálně je v meziročním srovnání růst 41 procent," uvedla ředitelka portálu Slevomat.cz Marie Chytilová.
Trendem jsou IPL epilace
Zajímavostí podle ní je, že pokud se v kosmetice objeví nová metoda, okamžitě v prodejích vystřelí. „Aktuálně jsou tak trendy IPL epilace, tedy neinvazivní zákrok využívající světlo k odstranění chloupků, či 3D vráskování obočí. Zde je například meziroční nárůst o 200 procent," dodala.