Vykopané šachty a štoly pro průzkum už budou sloužit i budoucímu metru. „Výběrová řízení na zhotovitele geologických průzkumů jsou dokončená, čekáme jen na pokyn radních,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski. Dopravní podnik musel firmy na geologický průzkum vybírat nadvakrát, první výběrové řízení po chybách zrušil a vypsal znovu.

Celkem čtyři zakázky získaly společnosti Hochtief, Metrostav a Strabag. DPP zatím nechce do schválení zveřejnit detaily, kdo, za kolik a jakou zakázku vyhrál. Předpokládaná hodnota čtyř zakázek je necelých 1,6 miliardy korun. Geologický průzkum bude probíhat v okolí stávající stanice metra C Pankrác.

Aktuální harmonogram počítá s tím, že žádost o stavební povolení na variantu VI, umožňující výstavbu a zprovoznění pěti stanic najednou s možností dostavby dalších tří stanic, podá dopravce v prosinci. Stavět by se tak mělo v létě příštího roku. Metro D má podle aktualizovaných odhadů vyjít na 72 miliard korun.

Dopravní podnik a Praha pokročily i ve výkupech pozemků. Za posledních pět měsíců došlo k dohodě kromě jiných s Českou poštou, SŽDC či OC Arkády.