Ve středu to řekl předseda Odborového sdružení železničářů (OSŽ) a člen dozorčí rady ČD Jaroslav Pejša. Vybrané varianty bude následně posuzovat řídící výbor.

Opětovné oživení plánů na odprodej pozemků potvrdily i České dráhy s tím, že podrobnější komentáře nebudou během jednání s Pentou poskytovat. Nejpalčivější otázkou případného prodeje je cena, za kterou by podle původní smlouvy měla investiční skupina pozemky od dopravce nakupovat. Původně byla stanovena na 900 milionů korun za 125.000 čtverečních metrů podlažní plochy budoucích staveb.

Kvůli loňské změně územního plánu, která stanovila přesné parametry možné výstavby, ale Penta ztratila zájem o odkup celého území a nyní se podle mluvčího skupiny Martina Danka zajímá jen asi o necelou polovinu původní výměry. Primárně má jít o pozemky umístěné paralelně s ulicí Na Florenci, kde je pás umožňující výstavbu administrativních budov. Zároveň zopakoval, že společnost drahám za čtvereční metr pozemku nabízí zhruba 20.000 korun, což odpovídá běžné tržní ceně.

Nevýhodná cena

Ve vedení Českých drah nepanuje přesvědčení, že cena, kterou investorovi zaručuje deset let stará dohoda, je pro státního dopravce skutečně výhodná. Podobně jako s předkupním právem Penty, která je majoritním vlastníkem společného projektu s Českými drahami Masaryk Station Developement, má ale dopravce jen minimální prostor výslednou cenu ovlivnit.

Jediný trumf drah tak zůstává pouze v tom, že mohou prodej odkládat, uvedl Pejša. Podle druhého zástupce zaměstnanců v dozorčí radě dopravce Vladislava Vokouna je ale nepředstavitelné, že by dozorčím orgánem prošel návrh na odprodej pozemků za nevýhodné ceny.