Úpravy si vyžádalo prodloužení metra A do Motola, dřívější průzkumy dopravního podniku a rovněž dřívější připomínky městských částí.

Výhrady k chystaným změnám má radnice Prahy 13. Vadí jí kupříkladu změna provozu autobusu 174, který v některých úsecích nepojede vůbec nebo bude změněn interval. „Nepřipustím, aby změny vedly ke zhoršení možností cestování pro obyvatele městské části. Zejména budu dbát na to, aby bylo zachováno rozumné autobusové spojení na Velkou Ohradu a do starých Stodůlek," uvedl starosta Prahy 13 David Vodrážka (ODS).

Praze 2 zase vadí změny tras tramvajových linek 10 a 11. Navíc si postěžovala, že s radnicí změny Ropid neprojednal. „Nikdo to s námi předem neprojednal. Máme naplánovanou schůzku, tam nám ale chtějí změny jen představit," uvedl místostarosta Václav Vondrášek (ODS).

S Ropidem se chystají jednat také zástupci Prahy 5. „Zásadní problém máme s prodloužením intervalů v jižní části našeho území, to se týká až 30.000 lidí," řekl mluvčí Prahy 5 Ivan Petr. Naopak radnice prý vítá prodloužení autobusové linky 118 ze Smíchovského nádraží do Dejvic.

Čtěte také: Dubnová revoluce v městské hromadné dopravě se dotkne stovek tisíc lidí

Místostarosta Prahy 4 Jiří Bodelos (ČSSD) na středečním jednání zastupitelů Prahy 4 uvedl, že s Ropidem chce projednat změny některých autobusových tras, například linky 121.

„Zásadně nesouhlasíme s omezením autobusových linek spojujících Břevnov s Hradčanskou a Vítězným náměstím. Požadujeme zachování četnosti a směru linek," uvedla zástupkyně starosty Prahy 6 Petra Kolínská (SZ). Bude proto posílat Ropidu své připomínky, ke stejnému postupu nabádá i občany, vytvořila pro ně i anketu na webu. Z téměř 1000 připomínek, které zatím Praha 6 eviduje, je část kladných, ale většina záporných.

V rámci změn po stejných trasách pojede jen sedm z 24 linek tramvají, přibudou dvě nové a jedna bude zrušena. Změny se dotknou také téměř každé páté autobusové linky, jinou trasu jich bude mít 54 ze 134. Změny navazují na plánované otevření dalšího úseku metra A na západním okraji Prahy, kde nově přibudou stanice Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Provoz tohoto úseku bude Prahu ročně stát 313 milionů korun.

Ropid je městskou příspěvkovou organizací, která má za úkol plánovat pražskou MHD. Sestavuje jízdní řády a plánuje trasy jednotlivých linek veřejné dopravy.

Čtěte také: Od dubna se v Praze výrazně změní MHD kvůli novým stanicím metra