Podle Škody Transportation totiž drážní úřad nařídil odstavení jen šesti vozů a u ostatních byla nařízena mimořádná kontrola, uvedli zástupci firmy v tiskové zprávě. Důvodem odstávky bylo podle čtvrtečního oznámení hlavního města enormní opotřebení brzdových destiček.

Pracovníci Škody Transportation tramvaje, u kterých nebylo úřadem nařízeno odstavení, v noci na dnešek zkontrolovali. "Nadměrné opotřebení destiček bylo zjištěno pouze u tří z nich. To potvrdilo teorii, že problém je na straně dodavatele brzdových destiček a systém jako takový je naprosto v pořádku," uvedla v tiskové zprávě škodovka. Podle společnosti budou všechna opatření součástí záruky a pražský dopravní podnik nebude muset nic hradit.

Podle technického ředitele Dopravního podniku hlavního města Prahy Jana Šurovského byla součástí noční kontroly výměna brzdových destiček. Vozy nyní musí absolvovat zkušební jízdy, poté se můžou vrátit do provozu.

Praha měla s nízkopodlažními tramvajemi potíže už několikrát

Praha ve čtvrtek oznámila, že enormnímu opotřebení brzdových destiček odstaví 17 nových nízkopodlažních tramvají 15T Forcity. Potíže se podle Šurovského projevily po 10.000 ujetých kilometrech, což prý není obvyklé. Nebylo to poprvé, co se u nových tramvají objevily závady. Praha měla s nízkopodlažními tramvajemi potíže už několikrát. Tramvaje například musí po ujetí každých 20.000 kilometrů na revizi kvůli vadným kolům. Už ve zkušebním provozu měly tramvaje závady na pantografech.

Škoda má Praze dodat celkem 250 tramvají, hodnota kontraktu je zhruba 19 miliard korun. Podle analýzy, kterou si nechal vypracovat pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS), je nákup pro Prahu nevýhodný. Smlouvu ale zřejmě není možné vypovědět. Podnik navíc nemá na nákup dostatek peněz, na letošní dodávku si formou směnky půjčí zřejmě čtyři miliardy korun.

Čtěte také: Poruchové tramvaje dojezdily