Praha vlastní jen část vlečky. Zbytek pozemků pod tratí, zhruba 300 až 400 metrů, má ale řadu vlastníků a Praha je jen u těchto pozemků desetinovým vlastníkem, uvedl Vintiška. S nimi se chce městská část dohodnout na využívání zbytku tratě výměnou například za investice do silniční infrastruktury, kterou areál cukrovaru potřebuje.

Nápad poporuje i Ropid 

Čakovické sídliště má podle Vintišky v současnosti přes tři tisíce obyvatel, plány na jeho rozvoj ale počítají se zvýšením počtu rezidentů na pět až šest tisíc. Právě u těchto lidí městská část předpokládá, že by nově vzniklé spojení hojně využívali.

Vznik odbočky železniční trati k čakovickému sídlišti podporuje i organizátor pražské MHD Ropid. „Na trati z Neratovic do Prahy cítíme každý rok větší a větší poptávku cestujících po železniční dopravě. Rozvoj místních obcí i komplikace na silničních příjezdech do hlavního města, dělají železnici velmi žádanou," uvedl Pavel Procházka, náměstek ředitele Ropid pro příměstskou dopravu.

Trasa autobusem by měla být asi 30 minut

Právě příměstská doprava patří spolu s dálkovou dopravou mezi nejrychleji rostoucí segmenty železniční dopravy, která v řadě případů dokáže zkrátit cestu do města proti jiným druhům městské dopravy.

To by podle Procházky měl být případ i Čakovic. V současnosti vlaky z Čakovic jezdí na Masarykovo nádraží 25 minut a na pražské hlavní nádraží 22 minut. Trasa autobusem a metrem na hlavní nádraží pak vyjde podle jízdního řádu na zhruba 30 minut.

Čtěte také: Černošické náměstí se dočká Lavičky Václava Havla