Dne 7. března 1908 vyjela v 8 hodin ráno první autobusová linka Elektrických podniků. Tato linka byla současně i první linka v Čechách, která zajišťovala veřejnou dopravu. Linka byla dlouhá 1,6 km a jezdila v intervalu 15 minut od 6 do 22 hodin. Linka spojovala Malostranské náměstí a kasárna zemské obrany. Celkem bylo na lince devět zastávek včetně konečných a linka projížděla Nerudovou ulicí, ulicí Ke hradu, Hradčanským náměstím, Loretánskou ulicí a Pohořelcem. Linku, která nenesla žádné označení, v jejím začátku dopravně obsluhovaly dva autobusy, každý od jiného výrobce: Fiat a Laurin & Klement.

„Potřebnou koncesi k živnostenskému provozování periodické přepravy osob automobilovými omnibusy obdržely Elektrické podniky v září 1907 od pražského magistrátu. Na počátku nového roku se ve stavu zaměstnanců městského dopravce objevilo osm chaufferů a pět průvodčích a 7. března 1908 nová, netradiční linka pražské městské hromadné dopravy byla na světě. Jízdné na autobusech bylo 20 haléřů za dospělou osobu bez ohledu na projetou vzdálenost a nebylo možné přestupovat na tramvaj ani obráceně,“ říká Mgr. Pavel Fojtík, vedoucí archivu Dopravního podniku hl. m. Prahy, akciové společnosti

Po četných poruchách a nehodách zcela nového dopravního prostředku rozhodla na konci roku 1909 Správní rada Elektrických podniků o okamžitém a trvalém zastavení autobusové dopravy a městská doprava ve strmé Nerudově ulici nadobro zanikla. Ve službách Elektrických podniků autobusy znovu začaly jezdit až v roce 1925. Od tohoto roku už autobusy jezdí v Praze natrvalo.

V současné době provozuje Dopravní podnik hl. m. Prahy na 200 autobusových linek v celkové délce přesahující 2000 km a ročně přepraví 301 050 000 cestujících, linky zajišťuje 1200 autobusů.