Kolem sedmnácté hodiny přijížděl autobus linky 162 s dvacítkou cestujících do zastávky v Horňátecké ulici v pražských Kobylisích, když se na řidičově displeji rozsvítila varovná kontrolka hlásící poruchu v motoru. „Zastavil jsem, abych se podíval co se děje . V tom jsem uviděl oheň v motoru. Běžel jsem pro hasičák a okamžitě hnal lidi ven,“ řekl Deníku řidič autobusu Robert Landa. „Byl to neuvěřitelný fofr, vše se seběhlo ve vteřinách. Spolu s jedním kolegou , který jel v protisměru, a jedním z cestujících jsme se pokoušeli oheň uhasit, ale neměli jsme šanci, požár zlikvidovali až hasiči,“ pokračuje Landa.

„Řidič se zachoval skvěle. Na prvním místě se postaral o cestující, které evakuoval z hořícího vozu, takže se nikomu nic nestalo,“ sdělil mluvčí pražských hasičů Vít Pernica. „Neřeknu vám k události víc než hasiči, příčiny požáru se šetří,“ uvedl Deníku mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený.

Je bezpečné cestovat pražskými autobusy?

Podle hasičů nemají nedávné nehody nic společného - kromě majitele. „Jedná se o různé typy autobusů různého stáří, i typy závad jsou rozdílné. „Autobus, který shořel naposledy , byl zánovní, v jeho případě se jednalo o technickou závadu, kterou nebyl pravděpodobně nikdo schopen předvídat,“ vysvětloval mluvčí hasičů Pernica.

„Všechny typy závad sledujeme a porovnáváme, i celorepublikově. „Havárie pražských autobusů z poslední doby nemají společného jmenovatele, který by naznačoval, že je chyby v systému,“ pokračuje Pernica. „Uvědomme si, kolik má dopravní podnik autobusů. V takovém počtu (1200 vozů – pozn. redakce) se občas nějaká závada vyskytne a v Praze nejde o čísla , která by budila větší pozornost. V hlavním městě shoří ročně řádově víc aut a nikoho to zdaleka tolik nezajímá,“ dodal hasičský mluvčí. V polovině září shořel autobus na Novodvorské a před měsícem explodoval chladič autobusu v Kobylisích, kde horká pára opařila pět cestujících.

Dopravní podnik plánuje propustit několik set zaměstnanců, mimo jiné i údržbáře, techniky a automechaniky, kteří pečují o technický stav vozů. Závady z poslední doby jsou skutečně dílem náhody, rok před tím se žádná podobná halvárie nestala. Ale až se sníží počet zaměstnanců starajících se o vozový park , mohlo by k pdoobným událostem docházet častěji, protože se některé závady včas neodhal í," domnívá se zaměstnanec Dopravního podniku, který si nepřál být jmenován.