„Jednoduchou zastávku v polích lze postavit za milion, ale některé složitější stojí až čtyři sta milionů korun,“ vysvětlil Pavel Adámek ze společnosti České dráhy.

To je i případ plánované zastávky Rajská zahrada u stanice metra, jejíž cena je odhadována na více než čtvrt miliardy korun.

U ní totiž bude nutné postavit nadchod nad silnicí, a také udělat přeložky kolejí. Průměrná cena za novou železniční zastávku představuje podle odborníků sto milionů korun. O investování do jednotlivých zastávek rozhoduje organizace Správa železniční dopravní cesty. Ta musí nalézt peníze v takzvané národní „peněžence“, což je Státní fond dopravní infrastruktury. A zde si dělá naděje na financování mnoho dopravních projektů, včetně těch silničních, které často dostanou přednost.

„Prioritou je skutečně dostavba dálniční sítě, ale peníze musejí být samozřejmě i na ekologickou železnici,“ sdělil Karel Hanzelka z ministerstva dopravy, podle kterého bude každý projekt na novou zastávku v Praze posuzován individuálně.

Metropole do zastávek nehodlá investovat, neboť to pro ni je cizí majetek. Výstavba může být částečně čerpána z prostředků evropských fondů a s jejich získáváním chce Praha pomáhat. „Navíc jsme připraveni poskytnout nutné pozemky v našem vlastnictví nebo se podílet na výstavbě podchodů a přístupových cest,“ sdělil radní pro dopravu Radovan Šteiner.