Kamenem úrazu je dlážděný povrch komunikace, takže projíždění aut je velmi hlučné, což je evidentní hlavně v noci. „Špatnou situaci si uvědomujeme, lidé si hodně stěžují. Proto jsme přistoupili k rekonstrukci Budějovické. Navíc dlážděné povrchy se vyměňují dnes po celém městě,“ sdělil radní Prahy 4 Oldřich Pražák.

Hlučnou dlažbu nahradí asfalt

Plánovaná rekonstrukce výrazně změní rušnou komunikaci. Dva pruhy v každém směru zůstanou, což je nutné kvůli průjezdu sanitek či hasičů. Cesta je totiž záložní variantou při zacpané magistrále.

Dlažební kostky však nahradí asfalt, v ulici se objeví mnohem více zeleně a také nové přechody pro chodce. Středový pás s parkovacími místy však zůstane pro rezidenty, v místě totiž není žádná další varianta pro jejich parkování.

Středový pás zůstane

„Takové lokality však nyní hledáme,“ pokračoval Pražák. Středový pás chce radnice zachovat také z toho důvodu, že se na něj možná v budoucnu vrátí tramvaje. „To je ale zatím předčasné. Nejdříve si musíme počkat, co s požadavky na dopravu udělá rozvoj pankrácké pláně a plánovaná trasa metra D,“ vysvětlil Pražák.

Dalším důvodem pro řešení dopravy mezi stanicemi metra Pankrác a Budějovická je plán radnice vést tímto územím cyklostezku, která propojí pankráckou pláň s Kačerovem a Krčí s možností pokračovat až na Jižní Město či opačným směrem do Braníku.

K rekonstrukci se nyní dělá projektová dokumentace. Ke konci měsíce již bude mít radnice návrhy projektů a chce s nimi seznámit veřejnost. „Zvu všechny občany 23. června na pankráckou pláň, kde budeme diskutovat o její budoucí podobě a určitě se dostane řeč i na Budějovickou ulici. Rád lidem představím projekty na její opravu,“ dodal Pražák, podle kterého chce městská část předejít situaci z právě probíhající ulice Hlavní na Spořilově, kde začala diskuse s občany až v jejím průběhu a kvůli zdržení hrozí zpoždění celého projektu a čerpání peněz z městské kasy.