Před Březinou rozvinuli dvojici velkých map, pomocí nichž chtěli ukázat, u kterých velkých silničních projektů podle nich magistrát nemyslí na chodce.

„Všechno se připravuje jako stavba pro automobilovou dopravu a nechápe se to jako stavba, která má strašlivý vliv na dopravu veřejnou, pěší, bezmotorovou, cyklisty,“ říkal tiskový mluvčí sdružení Vratislav Filler.

„Máme 30 různých připomínek,“ pokračoval a ukazoval na křižovatku Vychovatelna u Bulovky nebo zakončení ulice V Olšinách poblíž Depa Hostivař.

Březina slíbil, že se jejich argumenty bude zabývat. Ve vyhřátém Škodově paláci se při tom ale pořádně zapotil.

„Nemám rád tato jednání ve smyslu, tady vám něco ukážu a vy se mi zaručíte, že to bude přesně podle mého názoru,“ rýpnul si do účastníků happeningu. Kdykoli jindy ale prý budou mít zástupci podobných iniciativ u něho dveře otevřené.

Městský okruh? Nejdříve v roce 2022

Na vnitřní okruh Prahy si řidiči potkají. Náměstek primátora Karel Březina totiž při včerejší výstavě ke stavbám Městského okruhu na dotaz novinářů řekl, že dopravní smyčka zřejmě nebude dokončena dříve než kolem roku 2022.

Okruh má po dokončení měřit 32 kilometrů. V současnosti je v provozu polovina, dalších 6,4 kilometru je ve výstavbě. Březina zároveň odhadl, že tento obchvat bu­de zřejmě dostavěn dříve než vnější, takzvaný Pražský okruh, jehož investorem je stát. Ten má po dokončení měřit 83 kilometrů.